تبلیغات محیطی و فرهنگی با محور «افزایش جمعیت» ضروری است
کد خبر: 4060161
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

تبلیغات محیطی و فرهنگی با محور «افزایش جمعیت» ضروری است

مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه سردشت گفت: جمعیت توانمند کشورمان را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد، بنابراین باید در این زمینه تبلیغات محیطی و فرهنگی انجام شود.

تبلیغات محیطی و فرهنگی با محور «افزایش جمعیت» ضروری استبهار رسولی مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه سردشت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: جمعیت جوان، کارآمد و متعهد بسترهای لازم را برای تمدن‌آفرینی و رشد و پیشرفت همه‌جانبه فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سالمندی جمعیت یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر بوده است، افزود: جامعه‌ای که جمعیت کم و نارکارآمد دارد در همه زمینه‌ها از تکنولوژی عقب مانده و در نهایت زیرسلطه قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه سردشت بیان کرد: بنابراین مقوله مدیریت جمعیت، رشد متناسب و کیفی آن در استقلال کشور نقش مهمی دارد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی حوزه‌های علم و فناوری تاثیرگذار است..

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه، در چند سال اخیر طبق گزارش مراکز پژوهشی و رسمی، نرخ باروری و رشد جمعیت کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: اگر این روند کاهشی جمعیت تداوم پیدا کند، جامعه رو به پیری رفته و نسل جوان کم می‌شود و یک حلقه مفقود بین جمعیت جوان و سالمند ایجاد می‌شود، که این برای یک کشور خطرناک است.

رسولی بر لزوم مردمی کردن این مبحث تاکید کرد و گفت: اگر مردم نسبت به نگرانی‌های موجود در این زمینه آگاه شوند، بدون‌شک برای حل این مسئله یپشگام می‌شوند، از طرف دیگراکنون جای خالی تبلیغات فرهنگی و محیطی در این مورد را شاهد هستیم، تلاش‌ها در حوزه‌ی نشر نیز باید تا جایی ادامه یابد که قشر فرهیخته‌ی جامعه متقاعد شوند، همراه شدن این قشر مساوی با متقاعد شدن بسیاری از زیرگروه‌های این افراد است.

انتهای پیام
captcha