تحقق فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می‌کند
کد خبر: 4060950
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

تحقق فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می‌کند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: حرکت به سمت فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می‌کند و این فرهنگ بدون در نظر گرفتن عنصر ایمان و تقوا راه به بیراهه خواهد برد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌ زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی، در مراسم معنوی «شبی با شهدا» که شامگاه، نهم خردادماه، در تایباد برگزار شد، اظهار کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف شهدا در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان امری ضروری و لازمه بقای انقلاب است.

وی ادامه داد: احیای اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ ایثار و شهادت در زمره شاخص‌ترین دستاوردهای جاویدان انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) محسوب می‌شود.

یوسفعلی زاده بیان کرد: حقایق و واقعیات عرصه تقابل با جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و آنچه در دوران پس از دفاع مقدس بر این ملت و مملکت گذشته است، نشان می‌دهد، اگر فرهنگ ایثار و شهادت، هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و وحدت و همدلی مردم نبود، ایران هرگز قادر به عبور از طوفان فتنه‌ها و توطئه‌های پرشمار و تحمیل شده نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی نبود و چه بسا جهانیان مدت‌ها قبل، شاهد تعبیر رویای شیطانی بدخواهان در فروپاشی نظام اسلامی و پایین کشیدن پرچم مقاومت و حقانیت ملت ایران بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: امروز در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که دشمنان نظام برای نابودی اسلام از سلاح، جنگ و خونریزی استفاده نمی‌کنند، بلکه از ابزاری مانند فضای مجازی جهت گمراهی جوانان و نوجوانان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: تبیین در فرهنگ ایثار و شهادت راهی مؤثر  برای خنثی کردن این فتنه دشمن است، قبل از اینکه دشمنان بتوانند با تحریف دفاع مقدس و شهادت ذهن مردم ایران را منحرف کنند، باید تمامی متولیان این امر از بستر فضای مجازی برای نشر واقعیت ۸ سال دفاع مقدس استفاده کنند.

یوسفعلی زاده مطرح کرد: جمع‌آوری دانشنامه دفاع مقدس بخشی از این ماموریت بزرگ است که امروز بر دوش یکایک بازماندگان جنگ گذاشته شده است، وظیفه‌ای که اگر در انجام آن غفلت شود فرصت به دشمن داده و آنچه واقعیت دوران جنگ بود برای همیشه نابود می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: یکی از ترفندهای دشمنان نظام جهت گمراهی ملت ایران به‌ویژه نسل چهارم انقلاب واکنش‌های منفی در فضای مجازی نسبت به سرود حماسی سلام فرمانده بود در مقابل این کار فرهنگی عظیم عده بسیاری را به سمت خود جذب کرد. دشمن بیکار ننشست و موضوع اهدای جایزه جشنواره کن برای فیلم عنکبوت مقدس را پیش کشید، نکته مهم در این امر این است که ما باید برای خنثی کردن چنین مطالبی از فضای مجازی بیشتر بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: امروز دست تک تک فرزندانمان یک گوشی مجهز به امکانات روز است، یکی از اهداف مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتشار مطالب صحیح درخصوص دفاع مقدس و ایثار و شهادت است لذا ضرورت دارد، هرگونه مطلب، پوستر، کلیپ و غیره را با محتوایی مناسب در این خصوص تهیه کرد و در اختیار نسل جوان قرار داد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به تایباد از گلزارهای شهدای گمنام تایباد، مشهدریزه و کاریز بازدید کرد و در شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان شرکت کرد. همچنین محفل شبی با شهدا در جوار شهدای گمنام تایباد با حضور فرماندار، امام جمعه موقت، روحانیون، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی، بسیجیان، نیروهای ارتش و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha