رفع سریع مشکلات مردم با انجام کارهای خلاقانه توسط قوه‌قضائیه
کد خبر: 4061042
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

رفع سریع مشکلات مردم با انجام کارهای خلاقانه توسط قوه‌قضائیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اکنون نیازمند کارهای بدیع و خلاقانه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم هستیم و باید از کلیشه‌ها و چارچوب‌های قدیمی بیرون آمده و کارهای نو همراه با خلاقیت را در انجام وظایف پیاده کنیم تا مشکلات مردم با سرعت بیشتری رفع شود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی 10 خرداد در دومین جلسه شورای قضایی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت بهترین فرصت برای تالیف قلب‌ها بوده و باید کینه و کدورت و اختلافات را کنار گذاشت و در دهه‌ای که منتسب به امام رئوف و مهربان و خواهر بزرگوارش است باید صلح و سازش را جایگزین کدورت و اختلاف کرد.

وی با اشاره به دستور اصلی جلسه درخصوص بزرگداشت ایام هفته قوه‌قضائیه و برنامه‌ریزی برای این ایام افزود: هفته قوه‌قضائیه فرصتی برای بازگویی عملکردها و اقدامات در حوزه اجرای عدالت، احقاق حق، مبارزه با فساد و سایر زمینه‌ها و فرصتی مغتنم برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کارکنان دستگاه قضایی همیشه هفته قوه‌قضائیه است و فرقی بین ایام نیست و این عزیزان هر روز و در هر در حال مشغول کار جهادی و ارائه خدمات هستند ولی در هفته قوه‌قضائیه باید فعالیتشان پررنگ‌تر و بیشتر باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید خدمت محور بوده و اولویت کاری ما باید خدمت بیش از پیش به مردم باشد اکنون نیازمند کارهای بدیع و خلاقانه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم هستیم و باید از کلیشه‌ها و چارچوب‌های قدیمی بیرون آمده و کارهای نو همراه با خلاقیت را در انجام وظایف پیاده کنیم تا مشکلات مردم با سرعت بیشتری رفع شودو مدیران از جمله مدیران ادارات تابعه به همراه مسئولان قضایی در حوزه‌های قضایی استان حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و نسبت به مرتفع کردن آن‌ها اقدام کنند.

عتباتی بیان کرد: اکنون نیازمند کارهای بدیع و خلاقانه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم هستیم و باید از کلیشه‌ها و چارچوب‌های قدیمی بیرون آمده و کارهای نو همراه با خلاقیت را در انجام وظایف پیاده کنیم و مدیران در عین حالی که گوینده هستند باید شنوده هم باشند و دردها و مشکلات مردم را لمس و درک کنند و مشکل مردم را مسئله خود بدانند و با دلسوزی و مسئولانه کار آن‌ها را انجام دهند.

وی گفت: در هفته قوه‌قضائیه حضور در مساجد و دیدار با مردم، استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای ارائه میز خدمت و بیان عملکردها به مردم، حضور در زندان‌ها و دیدار با زندانیان و حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از اولویت‌های دستگاه قضایی در این هفته است.

حسین مجیدی، دادستان مرکز استان در این جلسه با اشاره به نزدیک بودن هفته قوه‌قضائیه عنوان کرد: هفته قوه‌قضائیه ظرفیت خوبی برای بیان عملکردها است و هر مجموعه باید اقدامات شاخص خود را در این هفته ارائه کند.

مجیدی ادامه داد: باید اقداماتی همچون برخورد با مفاسد اقتصادی و باندهای مواد مخدر و اراذل و اوباش، ساماندهی مشکلات شهری، مبارزه با احتکار و چالش‌های آب و اراضی ملی در قالب سیاست‌های کلی تبیین شوند.

انتهای پیام
captcha