شرایط و ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تشریح شد
کد خبر: 4062975
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

شرایط و ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تشریح شد

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان شرایط و ضوابط ثبت نام دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در قالب شهریه، کمک هزینه تحصیلی و اخذ تعهد مالی ممنوع است.

شرایط و ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تشریح شد

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، احمد فیروزی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان ثبت نام عادلانه، متوازن و آسان را اولویت کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: ثبت نام تمامی دانش‌آموزان ورودی دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) و با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول از اول خرداد آغازشده است، گفت: ثبت نام سایر پایه‌ها نیز بعد از امتحانات خرداد ماه و ثبت نتایج ارزشیابی دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

فیروزی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی(اول، هفتم و دهم) با مراجعه حضوری اولیای دانش‌آموزان به مدرسه مورد نظر انجام خواهد شد، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه نیز بعد از اعلام نتایج امتحانات صرفا از طریق مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری اولیا و دانش‌آموزان به مدارس نیست.

وی برگزاری هر گونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی و هیئت امنایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: ثبت نام در این مدارس صرفا براساس محدوده جغرافیایی محل زندگی دانش‌آموز صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در قالب شهریه، کمک هزینه تحصیلی و اخذ تعهد مالی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می‌توانند هزینه کتاب‌های درسی و بیمه حوادث را از دانش‌آموزان اخذ نمایند.

فیروزی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان و شاهد براساس قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود، تصریح کرد: مدارس غیر‌دولتی موظف هستند هنگام ثبت نام، پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی را درمحل ثبت نام و در معرض دید اولیا قرار دهند. ثبت‌نام مدارس شاهد نیز در سامانه پادا و بر اساس امتیازات و شرایط و ضوابط ابلاغی انجام خواهد شد.

فیروزی در بخش پایانی سخنان خود از فعال بودن ستادهای نظارت بر ثبت نام در ۳۳ شهرستان، منطقه و ناحیه استان خبر داد و گفت: کلیه مراحل ثبت نام توسط ناظرین مورد رصد و بازبینی قرار می گیرد.

وی افزود: مشخصات اعضای ستاد ثبت نام دانش‌آموزان و نوآموزان استان و شهرستان به همراه شماره تلفن دبیرخانه ستاد منطقه و استان و همچنین سامانه رسیدگی به شکایات وزارت متبوع به نشانی اینترنتی http://shekayat.medu.ir به مدارس اعلام شود و باید در محل تابلوهای اطلاعاتی(مدارس و اداره) نصب گردد.

انتهای پیام
captcha