4 روز تا پایان ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4063515
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

4 روز تا پایان ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن

زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، روز 25 خردادماه به پایان می‌رسد. این زمان در صورتی آخرین مهلت ثبت‌نام خواهد بود که مسابقات از سوی برگزارکنندگان تمدید نشود.

4 روز تا پایان ثبت نام مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، فرایند اجرایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 21 اردیبهشت‌ماه و با شروع ثبت‌نام وارد فاز اجرایی شده است. این زمان بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تا چهارشنبه 25 خردادماه و از طریق سامانه www.quraniran.ir ادامه دارد.

مسابقات این دوره در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی و در رشته‌هایی همچون حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم،‌ اذان،‌ دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی(در بخش بانوان) به مسابقات اضافه شده است.

متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره از مسابقات با توجه به برگزاری مجزای مسابقات در بخش‌های سه‌گانه(آوایی، نغماتی و معارفی) سه استان را به عنوان میزبان مرحله نهایی این بخش‌ها معرفی کرده است.

بر همین اساس اولین بخشی که مرحله نهایی آن برگزار می‌شود، بخش نغمات دینی خواهد بود که طی بازه زمانی 20 تا 24 آبان‌ماه و به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

در ادامه شاهد برگزاری مرحله نهایی بخش معارفی خواهیم بود. این بخش به میزبانی استان قم و طی بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذرماه برپا می‌شود.

پایان‌بخش مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن در چهل و پنجمین دوره برگزاری بخش آوایی خواهد بود که طی بازه زمانی ۲۷ دی تا یکم بهمن‌ماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود. میزبان این مرحله از مسابقات استان خوزستان است.

انتهای پیام
captcha