ارسال 120 چکیده مقاله به کنفرانس رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری
کد خبر: 4064074
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

ارسال 120 چکیده مقاله به کنفرانس رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری

دبیر هیئت علمی نخستین کنفراس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» از ارسال 120 چکیده مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و اعلام کرد: به پژوهشگرانی که چکیده مقاله آن‌ها تأیید شده باشدد، با پیامک و ایمیل اطلاع داده می‌شود.

ارسال 120 چکیده مقاله به کنفرانس رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نخستین کنفراس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری»، نشست هیئت علمی کنفراس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» برگزار شد.

در این نشست عبدالکریم خیامی، دبیر هیئت علمی این رویداد با ارائه گزارشی از تعداد چکیده‌های مقاله وارده و نحوه داوری آن‌ها، اظهار کرد: به رغم تخصصی و نو بودن نسبی موضوع این کنفرانس یعنی مبحث حکمرانی سایبری و اینکه ادبیات این حوزه، هنوز به معنای دقیق آن و در حد کفایت تولید نشده است. پژوهشگران با چکیده‌های ارسالی خود نشان دادند که می‌توان به تولید دانش و ادبیات در زمینه حکمرانی سایبری مبتنی بر نیاز و موقعیت بومی ایران، امیدوار بود و در این راستا اقدام کرد.

وی تعداد چکیده‌های ارسالی به این رویداد را 120 چکیده اعلام کرد و گفت: البته بر اساس داوری اولیه صورت گرفته، ۱۵ مقاله هیچ ارتباط موضوعی و محتوایی با عناوین اصلی و زیرمحورهای کنفرانس نداشت که ضمن تشکر از پژوهشگران، این تعداد کنار گذاشته شد. به سایر پژوهشگران که چکیده‌های آن‌ها مورد قبول قرار گرفته نیز طی پیامک و پست الکترونیکی اعلام شد تا اصل مقالات خود را ارسال کنند.

دبیر هیئت علمی نخستین کنفرانس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» با بیان اینکه به محض دریافت مقالات، داوری آغاز خواهد شد، تصریح کرد: داوری اصل مقالات طی دو مرحله انجام می‌شود تا ضمن سپری شدن فرآیند کاملا علمی و نخبگانی، مقالات برتر رویداد مشخص شوند.

وی در پایان تصریح کرد که در تدوین و تنظیم شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی مقالات، اقتضائات خاص موضوع محوری کنفرانس و بُعد بین‌المللی آن لحاظ شده است.

در این نشست علی نوریجانی، دبیرکل نخستین کنفراس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» نیز با ارائه گزارشی از روند اجرایی و بخش بین‌الملل این رویداد اظهار کرد: در راستای گفتمان‌سازی و تولید ادبیات در زمینه حکمرانی سایبری، خارج از روند مقالات ارسالی، سعی در جذب حمایت و مشارکت حداکثری از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را داشتیم که دانشگاه‌های معتبر کشور و پژوهشگاه‌های فعال در عرصه ارتباطات در این زمینه کنار ما قرار گرفتند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری پیش نشست‌های تخصصی پیرامون محورهای پنجگانه کنفرانس، بیان کرد: برای برگزاری این پیش‌نشست‌ها، با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه صدا و سیما، خبرگزاری ایرنا، مجموعه کدومو و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تفاهم شده است که بر اساس تقویم برگزاری نشست‌ها، اقدام خواهد شد.

دبیرکل نخستین کنفراس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» با اشاره به فعال‌سازی دبیرخانه فرعی این رویداد در دبی، تأکید کرد: برای فعال‌سازی هیئت علمی خارجی این کنفرانس با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر منطقه و برخی کشورهای غربی رایزنی صورت گرفته است که بر این اساس، به فهرستی 10 نفره از اساتید رسیده‌ایم که از برخی برای داوری مقالات و برخی به عنوان سخنران در روز کنفرانس کمک خواهیم گرفت.

در این جلسه حسن خجسته، رئیس شورای علمی این رویداد بر ضرورت توجه به ادبیات جدید تولید شده در زمینه حکمرانی سایبری تأکید کرد.

همچنین در این جلسه، شاخص‌های داوری مقالات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره تقویت بخش بین‌الملل این رویداد نیز گفت‌وگو شد.

همچنین بر اساس احکام صادره از سوی علی اکبر فرهنگی، رئیس کنفرانس، حسن خجسته به عنوان رئیس شورای علمی، عبدالکریم خیامی به عنوان دبیر شورای علمی و علی نوریجانی به عنوان دبیرکل این رویداد معرفی شدند.

حسن بشیر، سید جلال دهقانی فیروزآبادی، طاهر روشن دل اربطانی، امیدعلی مسعودی، صدیقه ببران، محمدصادق نصراللهی، علی نوریجانی، احمد قیومی، معصومه نصیری، رضا ماحوزی، بهاره نصیری، آمنه بختیاری، رفیع الدین اسماعیلی، حسین ممبینی، حسین بصیریان، ناصر فروغی‌فر، رضا فرخ نژاد و محمدصادق باطنی نیز به عنوان اعضای هیئت علمی این کنفرانس معرفی شدند.

یادآور می‌شود، نخستین کنفرانس «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» چهارم مردادماه برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال اصل مقالات هفتم تیر 1401 تعیین شده است.

انتهای پیام
captcha