اخبار معارفی رسانه‌ها/ بخش معارفی مسابقات قرآن به قم واگذار شد
کد خبر: 4064275
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ بخش معارفی مسابقات قرآن به قم واگذار شد

«برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی به قم واگذار شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 24 خردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «برگزاری جشنواره سراسری نماز فجر تا فجر» می‌خوانیم: جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» با حضور سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز، نمایندگان دستگاه‌های همکار و جمعی از معاونین و مدیران ستاد برگزار شد. سیداحمد زرهانی در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فجر تا فجر گفت: هدف اصلی از اجرای این جشنواره برانگیختن دانشمندان، متفکران برای تولید آثار مرتبط با نماز است. جامعه کنونی مستعد تولید آثار مختلف علمی و پژوهشی با رویکرد دینی است و باید بتوانیم با وجود دسیسه‌های مختلف فرهنگی با تولید آثار فاخر در مقابل امواج تهاجم فکری و غیر دینی مقتدر باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود انتظارات مورد نظر از دستگاه‌های اجرایی در سطح وزارتخانه‌ها و ادارات استانی را عنوان کرد و گفت: همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی در سوق دادن افکار نسل نو به سمت هدایت معنوی موثر است. در این مسیر نیازمند ارائه طریق و گفت‌وگوی متقابل و دو طرفه با هدف ایجاد کار انگیزشی در بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد معرفت در شناسایی فلسفه نماز با ایجاد کارهای فرهنگی و تولید آثار هنری با موضوع نماز در حوزه‌های مختلف هستیم. با عنایت به وجود افراد مستعد در کشور، تألیف و تحقیق در مسائل دینی بر اساس افکار کودکان مورد انتظار است و تلاش کنیم این آثار به گونه‌ای تولید شود که بتوان از آنها در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.
 
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به زمان اجرای این جشنواره گفت: آغاز به کار جشنواره فجر تا فجر از بهمن سال ۱۴۰۰ شروع شد و تا بهمن ۱۴۰۱ و در دو سطح ملی و استانی در دو بخش نوجوانان و بزرگسالان در حال برگزاری است. موضوعات و محورهای این جشنواره از طریق فضای مجازی و پایگاه‌ های اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز و دستگاه های اجرایی منتشر شده است.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «فارس من| زائران کم‌برخوردار رایگان به مشهد اعزام می‌شوند» و «ترتیل صفحه 452 قرآن/ وعده پیروزی + فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر با عناوین «ضرورت هماهنگی برنامه‌های فرهنگی با واقعیت زندگی دختران و زنان» و «انتشار تفاسیر رهبر معظم انقلاب در قالبی نو» منتشر کرده است.

ایسنا

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا شامل «کتاب «کلیله و دمنه» به چاپ هفتم رسید»، «فعالیت ۳۰ گروه و ۲۰۰ تولیدکننده محتوا برای گفتمان‌سازی گسترده در کشور»، «کتاب «جهاد فرهنگی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)» منتشر شد»، «رئیس مرکز هنری-رسانه‌ای «نهضت» معرفی شد»، «آیات الهی؛ جواز یا عدم جواز تحقیق در مسائل زیستی» و «نگرانی از آینده «جمهوری اسلامی» چرا؟» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی به قم واگذار شد» می‌خوانیم: سید محمد صالحی نژاد، دبیر برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در نشست خبری در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، اظهار داشت: بخش معارفی این دوره از مسابقات در سه بخش تفسیر عمومی قرآن و سوره مبارکه شعرا و نهج البلاغه و دعاهایی از صحیفه سجادیه ترتیب خواهد یافت. ثبت نام بخش معارفی از ۲۱ اردیبهشت گذشته شروع شد و تا ۲۵ خرداد ادامه داشت اما ثبت نام تا دهم تیرماه تمدید شده‌است. با توجه به این که قم‌ میزبانی این دوره از بخش معارفی را دارد کار ویژه ای در این استان انجام‌ شد و با مراکز حوزوی و دانشگاهی ارتباط برقرار شده‌است.
 
وی اظهار کرد: تیزر تبلیغاتی این بخش از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی آماده شده‌است و ضمن انتشار در شبکه‌های اجتماعی از صدا و سیمای استانی قم نیز پخش می‌شود. شرکت کنندگان بخش معارفی مردادماه به صورت آنلاین در مرحله اول مسابقات شرکت کرده و به سئوالات چهار گزینه‌ای پاسخ می‌دهند. مرحله نهایی نیز آذرماه به صورت حضوری با حضور ۱۵۰ نفر از خواهران و برادر منتخب در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار خواهد شد.
 
دبیر برگزاری بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی یادآور شد: مسابقات در این بخش برای افراد بالای ۱۸ سال است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه اینترنتی  www.quraniran.ir  کنند.
 
دو خبر دیگر این صحفه شامل «تجلیل از ۴۲ سال خدمات صادقانه امام جمعه پاوه» و «واکنش هیجانی، دایره اهانت به مقدسات را گسترش می‌دهد» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، پنج خبر با عناوین «فصل تابستانه جشنواره قرآنی ۱۰۰ آغاز شد»، «کتاب «جهاد فرهنگی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» منتشر شد»، «دومین مجمع عمومی و فوق العاده اتحادیه کشوری برگزار می شود»، «لزوم آموزش به دانش آموزان استثنایی و تربیت داوران قرآنی متناسب» و «جریان تفسیر سلفی و شاخص‌های اصلی آن واکاوی می‌شود» منتشر کرده است.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «حسینی ودیق: «میهمانان ام الرصاص» را با اشک چشم‌هایم نوشتم»، «تو یک ژنرالی منتشر شد» و «ورود قوه قضاییه با هدف حفظ و گسترش عدالت در راستای قانون کپی رایت ضروری است» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «عنایت امام رضا علیه السلام به آیت الله حائری در شب اول قبر ایشان» منتشر کرده است.
 
 
انتهای پیام
captcha