فراهم کردن امنیت غذایی تلاش جهادی می‌طلبد
کد خبر: 4064835
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

فراهم کردن امنیت غذایی تلاش جهادی می‌طلبد

امام جمعه ارومیه گفت: فراهم کردن امنیت غذایی در برهه کنونی بسیار ضروری بوده و تلاش جهادی می‌طلبد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فراهم کردن امنیت غذایی تلاش جهادی می‌طلبدحجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه 27 خرداد در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت بهینه مصرف آب بسیار ضروری و حایز اهمیت است، به طوری که آحاد مردم باید به این مقوله توجه کنند.

وی بیان کرد: شهروندان همواره نسبت به صرفه‌جویی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و فرهنگ استفاده درست و منطقی باید در بین نسل جدید هم نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل جهادسازندگی از اقدامات مهم و تدابیر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بود، ادامه داد: امروز کشاورزی و جهاد در مسیر دستیابی به خودکفایی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در کشورمان است.

وی با بیان اینکه، با توجه به شرایطی که در جهان وجود دارد، فراهم کردن امنیت غدایی و تامین مایحتاج مردم، تلاشی جهاد‌گونه‌ای را می‌طلبد، گفت: حفظ

استقلال و امنیت غذایی در کنار تلاش برای دست‌یابی به خودکفایی مبحثی است، که باید همواره در کانون توجه جهادگران قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمرکز روی مشکلات اقتصادی ایران درصدد ناامید کردن مردم هستند، اضافه کرد: بنابراین باید در مقابل دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب هوشمندانه رفتار کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه گرانی و تورم در تمام نقاط دنیا به چشم می خورد، اضافه کرد: این مبحث فقط مختص کشور ما نیست، ولی دشمنان با هجمه رسانه‌ای خود و تکرار این مساله درصدد هستند تا ایران اسلامی را کشوری فقیر به دنیا معرفی کنند.

.

 

وی اضافه کرد: با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می توان تورم و گرانی در این کشورها و نیز افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن در کنار سایر موارد را مشاهده کرد به گونه ای که در صدد تاسیس وزارت فقرزدایی هستند.

 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: طبق امار فائو ( سازمان خواربار جهانی ) هم اکنون میزان تولید غلات درایران رو به فزونی است و صادرات غیر نفتی نیز رشد مطلوبی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اول تیر مصادف با روز اصناف است، اظهار کرد: اصناف با توجه به نقش شان در قیمت گذاری و تهیه و توزیع  اقلام مصرفی مردم تاثیر مهمی بر آرامش بازار و زندگی شهروندان دارند.

 

وی با بیان اینکه انصاف بزرگترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از اصناف است، ادامه داد: طبق روایتها بازاریانی که در مسیر تامین نیاز شهروندان تلاش می کنند کارشان مانند جهاد در راه خداست و کسانی که احتکار می کنند مانند ملحدان بوده و اقدامشان به مانند انکار خداست.

 

وی با توصیه به اصناف از آنان خواست تا در مسیر کسب و تجارت حلال و شناختن این راهها کوشا باشند.

 

.

 

آیین با شکوه نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور شهروندان این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha