دولت مردمی باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد
کد خبر: 4065404
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
وزیر کشور در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت»:

دولت مردمی باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد

احمد وحیدی در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» تاکید کرد: اگر همه چیز را از دولت بخواهیم دولت فربه می‌شود و فقط خود را مسئول اداره کارکنانش می‌داند. دولت باید مسئولیت‌های خود را به مردم واگذار کند تا جریانات اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد شود. دولت مردمی باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد.

احمد وحیدی، وزیر کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا،‌ احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز ۳۰ خرداد در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، در رابطه با گفتمان عدالت گفت: گفتمان در خلأ تولید نمی‌شود و براساس نیازهای واقعی است و پیش از اینکه کشف شود، خلق می‌شود. عدالت یک ارزش ذاتی برای ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردمی بودن هم یک ارزش ذاتی است.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی با مبانی دموکراسی غربی هیچ ارتباطی ندارد و عدالت یک ارزش ذاتی برای ما محسوب می‌شود، یادآور شد: دولت سیزدهم به دنبال این است که عدالت و مردمی بودن مفهوم عینی داشته باشد نه فقط ذهنی. هم‌چنین معتقد است که باید مردم را به سمتی کشاند تا یک جریان اجتماعی ایجاد کرد و با مفهوم پیشرفت می‌توان این کار را انجام داد.

وزیر کشور با بیان اینکه پیشرفت کشور مبانی فکری و عملی را در خود جای داده است، افزود: در مبانی عملی باید به کسانی میدان داد که به پیشرفت کشور اعتقاد قلبی دارند و برای پیشرفت کشور اعتقادی به آمریکا ندارند و مرزبندی را در این حوزه قائل هستند و معتقدند که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

وحیدی بر ضرورت اتحاد جریانات دلسوز تأکید و اظهار کرد: افرادی در کشور وجود دارند که دلسوز هستند و برای نفع رساندن به کشور هرکاری انجام می‌دهند اما یک ضعفی دارند و آن ضعف این است که اینها یکی نیستند و توان ایجاد یک جریان یکصدا را ندارند و باید اینها را به یک جریان تبدیل کرد تا صدایشان شنیده شود و اثرگذاری داشته باشند. مثلاً در کشور جریان سلبریتی به وجود آمده اما آیا جریان علمی در کشور ایجاد شده است؟ جریان علمی مهم‌تر است یا جریان سلبریتی‌ها؟ به باور من باید جریانات اجتماعی و علمی را از حالت ذهنی صرف خارج و جنبه عینی به آنها بخشید.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت پرهیز از رهاسازی کشور اشاره کرد و گفت: برخی از جریانات سیاسی به دنبال رهاسازی در برابر آمریکا هستند و می‌گویند که در برابر آمریکا و غرب رها شوید و معتقدند که دهکده جهانی است و خیلی برروی هویت ملی حساس نباشید. اگر طبق خواسته این جریان پیش برویم منفعتی نصیب کشور نخواهد شد. باید مشخص کنیم که قرار است کشور را به کجا برسانیم و قطعاً با رهاسازی این کار انجام نمی‌شود.

رییس شورای امنیت کشور، به مشارکت همه مردم در امور کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه همه موضوعات را در دولت خلاصه کرده‌ایم و بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشته‌ایم اما اصل این است که باید حکمرانی به مردم سپرده شود و دولت مردمی یعنی واگذاری امور به مردم. اگر همه چیز را از دولت بخواهیم دولت فربه می‌شود و فقط خود را مسئول اداره کارکنانش می‌داند. دولت باید مسئولیت‌های خود را به مردم واگذار کند تا جریانات اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد شود. دولت مردمی باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد.

وزیر کشور در پایان به استاندارمحور شدن اداره کشور اشاره کرد و گفت: بنای دولت آقای رئیسی این است که کشور را استاندارمحور اداره کند نه وزارت کشورمحور تا از این طریق یکپارچگی اتفاق بیفتد. به باور من مدیریت یکپارچه شهری مهم است و امور باید توسط استانداران اداره شود و تصمیمات محلی و منطقه‌ای بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha