اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی
کد خبر: 4065709
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی

«اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی برگزار شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 31 خردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «استقبال زائران خارجی از جمع‌خوانی «اسماءالحسنی» در مسجدالنبی» می‌خوانیم:  کاروان نور حج تمتع ۱۴۰۱، گروهی است که به اجرای برنامه‌های قرآنی در بعثه، کاروان‌ها، همایش‌ها و جلسات و نیز ایجاد فضای معنوی و قرآنی به منظور تقویت معنویت حجاج می‌پردازد. شب گذشته اعضای این گروه در صحن مسجدالنبی(ص) به جمع‌خوانی اسماءالحسنی پرداختند که با استقبال زائران حرم پیامبر(ص) و مسجدالنبی(ص) مواجه شد. بر اساس این گزارش، در حج تمتع امسال، ۲۰ نفر شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام شده اند و در حال اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها هستند. افراد اعزام‌شده متشکل از ۱۴ قاری، ۱ حافظ و ۵ نفر از اعضای گروه تواشیح مصباح هستند که از شهر آبادان به این سفر مشرف شده‌اند.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مسأله‌ای به نام حجاب/ اقدامات فرهنگی در انتظار بهبود اقتصادی»، «مخاطب راهبردی عفاف و حجاب دختران نوجوان هستند/ زندگی نوجوانان در فضای مجازی خلاصه شده» و «ترتیل صفحه 459 قرآن/فرق انسان جاهل و انسان دانا+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «محمدعلی کریمخانی خواننده قطعه معروف امام رضا درگذشت» آمده است: محمدعلی کریمخانی به‌علت بیماری در 72سالگی درگذشت. محمدعلی کریمخانی ساعاتی پیش و در شامگاهِ 30 خرداد 1401 درگذشت. او متولد سال 1329 در نرجه استان قزوین، مداح و خواننده مذهبی ایرانی بود. او با خواندن قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده ـ خط امانی زِ گناهم بده» برای حضرت امام ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد شناخته شد. محمدعلی کریمخانی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از این‌که متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران آمد.
 
سه خبر دیگر این صفحه شامل «تهران و باکو خواهرخوانده فرهنگی می‌شوند/ وزیر فرهنگ آذربایجان خواستار تأسیس مرکز فرهنگی در ایران شد»، «پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت محمدعلی کریمخانی» و «انتخاب سه چهره شاخص فرهنگ و هنر به عنوان اعضای جدید شورای هنر» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، دو خبر با عناوین «تسلیت قالیباف برای درگذشت محمدعلی کریمخانی» و «ضرر کنکور برای ادبیات!» منتشر کرده است.

ایرنا

دو خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا شامل «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت کریم‌‎‎خانی را تسلیت گفت» و «آمده ای شاه پناهش بده+فیلم» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی برگزار شد» می‌خوانیم: اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی استان تهران روز گذشته ۳۰ خردادماه با حضور اعضای این کمیته در محل شورای عالی قرآن برگزار شد. بر اساس این گزارش در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان تهران و قرار گرفتن کمیته شهدای قرآنی به عنوان یکی از ۲۴ کمیته این کنگره، اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برپا شد. در این جلسه ضمن تشریح نحوه پیگیری اجرا و برگزاری هماهنگ مستمر و با شکوه فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته، مصوبات و پیشنهاداتی نیز مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن شهرداری تهران، خبرگزاری ایکنا و یک نفر از اساتید ایثارگر قرآنی به اعضای کمیته شهدای قرآن اشاره کرد. دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود، در این زمینه مقرر شد این دیدارها به صورت دو هفته یک بار یا ماهانه برگزار شود. هماهنگی برای دیدار در جلسات قرآنی اساتید و پیشکسوتان و ممتازین قرآنی، هماهنگی مساجد برای برگزاری دیدارها و برگزاری محافل قرآنی با حضور خانواده‌های شهدای قرآنی از موضوعات ذیل مصوبه دیدار با خانواده شهدای قرآنی بود.
 
تولید مستندهای جدید از شهدای شاخص قرآنی و پخش مستندهای موجود، ارسال اسامی شهدای قرآنی شناسایی شده برای اعضای کمیته و تکمیل اسامی، پیگیری تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های مربوط به کمیته شهدای قرآنی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون تبلیغ و ترویج، برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان تهران در بازه زمانی منتهی به ۹ دی یا ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تهیه و تولید برنامه‌های مناسب و مستمر با موضوع شهدای قرآنی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن از دیگر مصوبات اولین جلسه کمیته شهدای قرآنی استان تهران بود.
 
«خدمت به ساحت امام رضا (ع) نقطه عطف و افتخار بزرگی است» عنوان خبر دیگر این صفحه است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، یک خبر با عنوان «درسنامه «نظریه ولایت سیاسی فقیه» روانه بازار نشر شد» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز هیج خبر منتشر نکرده است.
 
 
 
انتهای پیام
captcha