فرهنگ عفو و گذشت در جامعه جریان پیدا کند
کد خبر: 4066565
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

فرهنگ عفو و گذشت در جامعه جریان پیدا کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: فرهنگ عفو و گذشت باید به صورت گسترده و عمیق در جامعه اسلامی جریان پیدا کند.

فرهنگ عفو و گذشت در جامعه جریان پیدا کندحجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن اشاره به اینکه در هفته گرامیداشت قوه قضاییه قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: امیدوارهستیم فرهنگ عفو و گذشت در جامعه ما روز به روز رواج پیدا کند، تا به‌صورت روزافزون، پرونده‌های ورودی به محاکم کاهش یابد و به‌دنبال آن تعداد زندانی هم کم شود.

وی با بیان اینکه، طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، قوه قضاییه باید مامن و پناه اقشار مختلف مردم باشد، اضافه کرد: باید با سرعت در این مسیر حرکت کنیم، که یکی از الزامات اساسی آن نهادینه‌سازی فرهنگ گذشت و بخشش است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نخبگان، اصحاب رسانه، روحانیون، فرهنگیان و ریش‌سفیدان طایفه‌ها به‌طورکلی همه کسانی که تریبون در اختیار دارند و بین مردم از جایگاه اجتماعی رفیع برخوردار هستند، باید درراستای احیای فرهنگ بخشش تلاش کنند.

وی بر ضرورت حرکت به‌ سمت قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، دستگاه قضایی کشورمان در زمینه پیاده‌کردن موارد مورد نظر نظام جمهوری اسلامی، تحقق آرمان‌های انقلاب و اوامر امامین انقلاب تلاش زیادی کرده است.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه مسیر خود را تعیین کرده، در این چارچوب به حرکت خود ادامه می‌دهد و موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق عدالت در حال گام برداشتن بوده و برای این هدف والا تلاش می‌کند، گفت: حرکت به‌سوی قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت است، که این مهم خوشبختانه امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha