تشریح برنامه‌های دینی و قرآنی ویژه اوقاعت فراغت دانش‌آموزان
کد خبر: 4066597
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

تشریح برنامه‌های دینی و قرآنی ویژه اوقاعت فراغت دانش‌آموزان

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی این اداره کل، گفت: اداره کل قرآن، عترت و نماز در پایگاه‌های ۱۷ گانه قرارگاه مجازی و همچنین به‌صورت ویژه مراکز دارالقرآن الکریم به‌عنوان پایگاه و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها فعالیت‌های آموزشی متنوعی را در حوزه‌های مختلف به دانش آموزان عرضه می‌کنند.

میکائیل باقری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ میکائیل باقری، مدیرکل قرآن عترت و نماز این وزارتخانه در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با توجه به از راه رسیدن تابستان اظهار کرد: همواره تأکید کرده‌ایم که تابستان مدارس تعطیل می‌شود، اما تربیت تعطیل نمی‌شود. با توجه به این اصل مهم، آموزش‌ و پرورش بر اساس وظایف ذاتی خود در طول سال تحصیلی، تابستان را هم به‌ عنوان سال تحصیلی در نظر می‌گیرد؛ بنابراین فعالیت‌های جامعی را برای بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده است که بخشی از آن در بستر حقیقی و با توجه به گسترده شدن شبکه شاد پس از کرونا بخشی از آن در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

باقری افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش همه‌ساله با راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی، از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به‌عنوان دبیرخانه کشوری این فعالیت‌های ارزشمند و بزرگ با همت و همکاری اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی انجام می‌گیرد. اداره کل قرآن، عترت و نماز در پایگاه‌های ۱۷ گانه قرارگاه مجازی و همچنین به‌صورت ویژه مراکز دارالقرآن الکریم به‌ عنوان پایگاه و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها فعالیت‌های آموزشی متنوعی را در حوزه‌های مختلف به دانش آموزان عرضه می‌کنند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار این پایگاه‌ها ظرفیت‌های دیگری نیز پیش‌بینی کرده است، ازجمله، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های ورزشی، پایگاه‌های اوقات فراغت، اردوگاه‌ها، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در خدمت فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان خواهند بود. برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش آوایی و پژوهشی، فرآیندی تربیتی است که در طول سال تحصیلی و باهدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد قرآنی کشور انجام می‌شود و در فصل تابستان به ایستگاه پایانی خود می‌رسد و دانش آموزان در فضایی کاملاً دوستانه با هم به رقابت می‌پردازند و امسال پس از دو سال تعطیلی فعالیت‌های گروهی حضوری، با حضور دانش‌آموزان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش آوایی و میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش پژوهشی برگزار می‌شود.

باقری در پایان تصریح کرد: همچنین با توجه به تقارن تابستان با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش، امسال دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» روز ششم محرم مصادف با سیزدهم مردادماه با حضور معنوی و پر شور دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد. تشکل‌های دانش‌آموزی شامل؛ سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال‌احمر نیز فعالیت‌های تابستانی خود را در تابستان با جدیت دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha