تبیین جنایات استکبار جهانی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی ضروری است
کد خبر: 4066864
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

تبیین جنایات استکبار جهانی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: نمایان ساختن چهره پلید آمریکا، روشنگری و بصیرت‌افزایی جهت بازخوانی جنایات استکبار جهانی باید در هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مسئولان تبیین شود تا نسل کنونی و نسل‌های آینده با چهره دشمنان آشنا شوند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه 5 تیر ماه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: شهید بهشتی از یاران بزرگ و توانمند امام(ره) بود که جایگاه والایی در نزد مردم و ایشان داشت.

وی افزود: امروز حقوق بشر آمریکایی با زینت دادن اعمال بد به عنوان حقوق بشر، جنایات خود را به صورت زیبا جلوه می‌دهد و این روش شیطان است که تمام بدی‌ها و رفتارهای ناپسند را با تزیین مطلوب نشان می‌دهد و امروز باید با تبیین حقوق بشر آمریکایی چهره زشت آن بیش از پیش آشکار شود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو قطب شرق و غرب به دنیا حکومت می‌کردند و با ظهور انقلاب سه قطب در جهان ایجاد شد و با فروپاشی شوروی سابق دو قطب استکبار و نظام جمهوری اسلامی در دنیا باقی ماند و با توجه به اینکه مبانی این دو قطب مختلف بوده و اختلاف مبنایی دارند این اختلاف قابل حل نیست زیرا مبنای نظام جمهوری اسلامی بر پایه حق و خدامحوری بوده و مبنای قطب استکبار قدرت، نفع دنیوی و دوری از خدا است.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده است که وقتی ایجاد شد همه قدرت‌های شرق و غرب را به چالش کشاند و باعث شد از همان زمان دشمنان نظام و در راس آن آمریکای جنایت‌کار از هر توطئه‌ای علیه ملت ایران استفاده کند تا بتواند به نظام و انقلاب ضربه بزند و این دشمنی کینه‌توزانه را نمایان کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد:  حادثه تروریستی 12 تیر 1367 و شلیک موشک توسط ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن حدود 300 نفر از هموطنان عزیزمان و دادن مدال افتخار به کاپیتان ناو آمریکایی، بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ماه، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی و فاجعه تروریستی هفتم تیر ماه بخشی از جنایات و ادعای پوچ آمریکا و هم‌دستانش در حمایت از حقوق بشر است.

وی گفت: نمایان ساختن چهره پلید آمریکا، روشنگری و بصیرت‌افزایی جهت بازخوانی جنایات صورت گرفته توسط استکبار جهانی از مباحثی است که تبیین آن باید در هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مسئولان انجام شود تا نسل کنونی و نسل‌های آینده با چهره دشمنان آشنا شوند.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: باید ایمان داشت که جبهه مقاومت همیشه با استقامت و مقاومت خود پیروز میدان است زیرا خداوند در قرآن این موضوع را وعده داده و طاغوت و مستکبران به شکست و نابودی محکوم هستند و دشمنان از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌مانند.

حقوق بشر آمریکایی مبنای منفعت طلبانه دارد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم اظهار کرد:  این ایام منتصب به فاجعه ۷ تیر ۱۳۶۰ و شهادت یکی از بزرگان و استوانه‌های انقلاب دکتر شهید بهشتی بوده که یکی از بارزترین اقدامات تروریستی دست نشاندگان آمریکای جنایتکار بود و به دلیل جنایات تروریستی که از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیز توسط شیطان بزرگ آمریکا صورت گرفته، با تدبیر مقام معظم رهبری این هفته، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر این امر را به عنوان یک فریب و عملیات  فریب برای فشار آوردن برای دولت‌های مستقل به‌کار می‌برند و وقتی به کودک‌کشی رژیم صهیونسیتی در فلسطین و یمن و لبنان نگاه می‌کنیم متوجه تفاوت اساسی و ساختاری در نوع حقوق بشر آمریکایی و حقوق بشر اسلامی ملاحظه می‌شویم.

عتباتی بیان کرد: حقوق بشر اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی به کرامت انسان نگاه می‌کند ولی حقوق بشر آمریکایی یک نگاه منفعت طلبانه دارد و نمونه بارز آن به شهادت رساندن سردار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در حوزه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونسیتی قدم برمی‌داشت ناجوانمردانه و ظالمانه ترور و در مورد آن سکوت کردند ولی در مقابل اعدام قاچاقچیان مواد مخدر موضع گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان یک نقطه امن و سنگر جبهه مقاومت و مظلومان منطقه و آزادگان جهان تبدیل شده است و به همین دلیل دشمن به خیال خود با فشارهای همه جانبه این انقلاب از اصول خود عقب نشینی کند ولی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکست ناپذیر است و این را در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل تحریم های ظالمانه نشان داده است تا ارزش‌های والای انسانی و اسلامی حفظ شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز حجت بر ما تمام است و دستگاه قضایی استان همه توان و تلاش خود را در خدمت‌گزاری بی‌منت و صادقانه در سایه هدایت مقام معظم رهبری به مردم انجام می‌دهد  وفرمایشات ایشان تمام نقشه‌های دشمنان را نقشه بر آب می‌کند.

بمباران شیمیایی سردشت سند آشکار جنایات مدعیان حقوق بشر است

 حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع)، درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی، شجاعت و شهامت را به ما آموختند و در عمل به ما نشان دادند، حقوق بشر واژه ایده‌آل و همگانی پسند و با ویژگی‌های جهان‌شمول و تبعیض ناپذیر از ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق تمام انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این واژه حقوق بشر در حوزه اجتماعی و سیاسی به وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف شیطانی تحریف و سوء‌استفاده منافعان و مناقضان، از آن تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: تمدن غرب که دارای کارنامه بسیار سیاه و نگین در حوزه حقوق بشر در پنج قرن استثماری و جهانیان است و در رأس همه ناقضان حقوق بشر شیطان بزرگ، آمریکا که منفورترین دولت نقض کننده حقوق بشر و دشمن اصلی این موضوع در داخل و خارج آمریکا علیه شهروندان را در عرصه بین‌الملل قرار دارد.

وی ادامه داد: اقدامات ضد حقوق بشری این کشور علیه ایران تنها به سال‌های اخیر در قالب تحریم‌های ظالمانه و دارویی که مصداق نسل کشی است ختم نشده و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و کودتای 28 مرداد 1332 تا 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 1356، فاجعه 7 تیر 1360 و 17 هزار شهید ترور، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، شهدای محراب، جنگ هشت ساله تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و...  در همه این جنایات به وسیله واسطه یا بدون واسطه نقش اساسی داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی زمان مناسبی برای بازگویی جنایات و خیانت‌های آمریکا است که باید با تبیین، یادآوری و تشریح جنایت استکبار به نسل چهارم پنجم انقلاب اسلامی بوده و وظیفه همه ما است که این به این امر بپردازیم.

وی گفت: در هفته مربوطه که 6 تا 12 تیر ماه به این عنوان نامگذاری شده، 6 تیرماه ترور نافرجام به مقام معظم رهبری توسط گروهک منافقین در مسجد ابوذر تهران، هفت تیر انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام به دست منافقین، هشت تیرماه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق که بیش از 119 نفر شهید و 1560 نفر مجروح شدند، 11 تیرماه ترور آیت‌الله صدوقی نماینده امام و امام‌جمعه یزد به دست منافقین و 12 تیرماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت 290 مسافر و خدمه که همه آن‌ها از جنایات آمریکا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: این هفته می‌تواند برای جهانیان و نسل‌های آینده بهترین فرصت برای بازگویی و تبیین ظلم و جنایت‌های استکبار جهانی باشد، حقوق بشر آمریکایی یعنی مروج ظلم و جنایت علیه بشریت و بی‌سابقه‌ترین جنایات تروریستی علیه ملت و مسئولین ما از طرف دشمنان تا این زمان است.

وی افزود: بمباران شیمیایی سردشت سند آشکار جنایات مدعیان حقوق بشر بوده و وظیفه همه ما است که در مقابل تمام ظلم آن‌ها مقاومت، ایستادگی و مبارزه کنیم زیرا طبق فرموده قرآن کریم:«ای کسانی که ایمان آوردید چرا حرفی می‌زنید یا چیزی را می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟ نزد خداوند بسیار مورد غضب است چیزی را که می گوید عمل نکنید».

انتهای پیام
captcha