تابستان؛ فرصتی مناسب برای انس فرزندان با کلام وحی + فیلم
کد خبر: 4066968
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
چاوشی بیان کرد:

تابستان؛ فرصتی مناسب برای انس فرزندان با کلام وحی + فیلم

مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در زمینه تربیت فرزندان و رابطه آن با انس با کلام وحی گفت: چه بهتر که طی ایام تابستان فرزندان را با قرآن مأنوس کنیم تا این انس در طی سال ادامه داشته باشد. در این زمینه تشویق فرزندان در تداوم کار نقش مهمی دارد.

سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآنبه گزارش ایکنا، برنامه زنده سیمای خانواده شبکه اول رسانه ملی با موضوع آموزش حفظ عمومی قرآن و با دعوت از سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن همراه بود.

چاوشی با اشاره به اینکه امسال شاهد سی‌امین سال فعالیت مؤسسه هستیم، افزود: مؤسسه فعالیتش را از سال 1371 در زمینه آموزش حفظ قرآن همراه با فهم، با برپایی کلاس‌هایی در تهران آغاز کرد. در ادامه برای تشویق قرآن‌آموزان، آزمو‌ن‌هایی طراحی و مدرک و جوایزی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به گسترش شعب مؤسسه در 20 استان با 145 شعبه اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی https://ayeh.ir مراجعه یا به نزدیکترین شعبه مهد قرآن به محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر مؤسسه مهد قرآن با تأکید بر اینکه طی این مدت حفاظ در اجزاء مختلف تربیت شدند که در این میان می‌توان به پرورش چهار هزار حافظ کل قرآن اشاره کرد، ادامه داد: طی این سی سال مؤسسه با کمک‌های خیرین، قرآن‌دوستان و بعضا کمک‌های موردی دولت(بدون بودجه جاری) اداره شده است.

چاوشی درباره موضوع تربیت فرزندان که از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها در عصر حاضر است، گفت: بحثی فراتر از برگزاری کلاس‌های آموزشی است که همواره از دغدغه‌های خانواده‌ها است. با توجه به شرایط جامعه و آسیب‌‌های فضای مجازی باید منبعی باشد تا بتوان با خیال راحت، تربیت فرزندان را به آن وصل کرد، قرآن و عترت بهترین منبع و کامل‌ترین و جامع‌ترین منبع هستند چنانکه در حدیث ثقلین نیز بر عدم جدایی‌ این دو تأکید شده است.

سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن

وی ادامه داد: بنابراین چه خوب که فرزندان را تحت آموزش‌های معارف قرآن کریم و عترت قرار دهیم تا بیمه شوند و از آسیب‌های اجتماعی و مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی مصون باشند. لذا خانواده‌ها باید به دنبال کلاس‌های قرآنی و آموزش‌های زیربنایی و اساسی و تعلیم معارف اهل‌بیت(ع) باشند.

چاوشی با تأکید بر اینکه البته در بحث آموزش‌ قرآن صرفاً نباید به خواندن قرآن بسنده شود، گفت: بلکه مهم‌تر از خواندن قرآن، فهمیدن و درک آن است. صرفا خواندن به تنهایی معنا پیدا نمی‌کند لذا مراد از خواندن قرآن، فهمیدن آن است تا بتوان با درک مضمون آیات، آنها را در جای جای شئونات زندگی پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال روند صعودی کرونا، فعالیت مؤسسه در بستر فضای مجازی انجام شد، افزود: اما در حال حاضر با توجه به اینکه شرایط بهتر شد و ایام اوقات فراغات نوجوانان، جوانان فراهم است، به سایر شعب بخشنامه کردیم تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، چه بهتر که طی ایام فرزندان را با قرآن مأنوس کنیم تا این انس در طی سال ادامه داشته باشند.

چاوشی با تأکید بر اینکه در این زمینه تشویق فرزندان نقش مهمی دارد، گفت: این تشویق‌ها در آموزش بسیار مؤثر است و موجب ماندگاری در این زمینه می‌شود. این امر باید انجام شود تا شاهد پرورش نسل قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha