دنیای واژگون شده امروز در تعبیر حقوق بشر
کد خبر: 4067080
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
نماینده ولی فقیه در بوشهر بیان کرد:

دنیای واژگون شده امروز در تعبیر حقوق بشر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تعبیر دنیای واژگون شده تصریح کرد: اکنون کشورهایی که حامی حقوق بشر هستند و این مسئله را رعایت می‌کنند، مخالف حقوق بشر و بالعکس، کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند، مانند آمریکا به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند.

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ششم تیرماه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و حجت‌الاسلام یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام یوسف جمالی گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت، مسابقه نقاشی برای کودکان، نمایشگاه عکس حقوق بشر آمریکایی در نگارخانه سوره، نشست علمی با موضوع معرفی شهیدان شهریاری و حیدری، تجلیل از جانبازان شیمیایی و عطر افشانی قبور شهدا و نشست علمی با موضوع ابعاد حقوقی جنایات آمریکا بخشی از برنامه‌های پیش رو در هفته جاری است.

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا با این مقدمه آغاز کرد: انسان در نظام آفرینش دارای حقوقی است که خداوند با آفرینش او این حقوق را عطا کرده و به فرشتگان مقرب فرمان داد که به مقام آدم سجده کنید.

وی ادامه داد: یکی از علل بعثت انبیاء، نجات و کمال انسان، استقرار عدالت و زدودن ظلم است؛ در تاریخ حیات بشر جریان‌هایی ایجاد شد که از همان اول ابلیس و بعدها جنود ابلیس به دنبال تخریب حقوق بشر بودند.

آیت الله صفایی با اشاره به دو ماهیت اصلی استکبار و جنود شیاطین، اظهار کرد: چپاول ثروت و مواضع قدرت دو رکن اساسی و در اصل ماهیت آن‌ها است لذا با تمام توان حتی با تخریب حقوق بشر سعی دارند این دو رکن را حفظ کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: اکنون استعمار فرانو طراحی شده که به‌وسیله آن فکر و ادراک بشر را کنترل می‌کنند و به تعبیری برده‌داری مدرن را رواج داده‌اند.

آیت‌الله صفایی در ادامه با اشاره به تعبیر دنیای واژگون شده تصریح کرد: اکنون کشورهایی که حامی حقوق بشر هستند و این مسئله را رعایت می‌کنند، مخالف حقوق بشر و بالعکس، کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند، مانند آمریکا به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند.

امام جمعه بوشهر همچنین ادامه داد: امروز، وظیفه اصلی ما در برابر این واژگونی، جهاد تبیین در عرصه حقوق بشر به‌ویژه حقوق بشر آمریکایی ـ ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی به ملت‌هایی که مظلوم هستند، ـ است.

آیت الله صفایی در پایان تأکید کرد: بهترین زبان برای تبیین حقوق بشر، زبان هنر است و با تولید مستند و محتوای تصویری این تبیین بهتر صورت می‌گیرد چرا که مخاطبان بسیاری دارد.

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha