ضرورت تأیید مؤسسه قرآنی و معرفی اتحادیه استان برای واجدین شرایط بیمه + صوت
کد خبر: 4067390
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
انجم‌شعاع تأکید کرد:

ضرورت تأیید مؤسسه قرآنی و معرفی اتحادیه استان برای واجدین شرایط بیمه + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره راستی‌‌آزمایی و روند تأیید واجدین شرایط صندوق بیمه اجتماعی گفت: اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استانی، اسامی واجدین شرایط را پس از تأیید مؤسسات به کارگزاری صندوق بیمه در اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اعلام می‌کنند.

محد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا درباره آخرین وضعیت بیمه‌شدگان و متقاضیان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: اسامی متقاضیان برابر جداول و شرایطی که اعلام شده و در اختیار اتحادیه‌ استان‌ها نیز قرار گرفته است، پس از بررسی تقاضا و احراز شرایط از سوی اتحادیه استانی، به اتحادیه کشوری اعلام می‌شود. 


بیشتر بخوانید: 


وی با اشاره به اینکه قطعاً نخستین شرط برای قرارگیری افراد در فهرست این خدمات بیمه‌ای این است که افراد در مؤسسات قرآنی مابه ازای آموزشی و تربیتی (دوره‌ها و کلاس‌هایی) داشته باشند، گفت: پیش از تأیید افراد مشمول بیمه توسط اتحادیه، مؤسسات نسبت به تأیید معلمان اقدام می‌کنند، سپس مبتنی بر این تأیید، اتحادیه استانی، افراد را به اتحادیه کشوری و صندوق کارگزاری بیمه(که در اتحادیه مستقر است)، معرفی می‌کنند.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه اصل بر این است که روزی ظرفیت بیمه فعالان قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(صندوق هنرمندان) افزایش پیدا کند و شاهد عضویت تمام مربیان قرآن در آن باشیم تا از مزایای آن بیمه بهره‌مند شوند، افزود: به هرحال صندوق بیمه فعالان قرآنی وزارت ارشاد، ارجحیت‌ دارد که خودمان در راهنمایی به مخاطبان این طرح، اعلام می‌کنیم که در صورتی که در صندوق بیمه فعالان قرآنی ارشاد، امکان پذیرش است، اولویت با آن خواهد بود، اما با توجه به محدودیت‌های آن صندوق، صندوق بیمه اجتماعی در کنار صندوق بیمه فعالان قرآنی خلأ‌های بعدی را جبران می‌کند و به هیچ عنوان در تقابل با آن صندوق نیست، بلکه در تعامل با آن است.

کد

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تصریح کرد: هرچه معلمان و فعالان قرآنی و حائزین شرایط بتوانند در صندوق بیمه فعالان قرآنی راه پیدا کنند، خوشحال‌کننده است و باری را از روی کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی اتحادیه کشوری بر می‌دارد.

وی درباره میزان پرداخت عضو و کارفرما در صندوق بیمه اجتماعی بیان کرد: در این صندوق، پرداخت افراد حداقلی است و در حال حاضر یک سوم هزینه تعیین شده برای این صندوق، توسط عضو پرداخت می‌شود(چیزی حدود 130 هزار تومان  در هر ماه) و دو برابر این رقم از سوی دولت در اختیار صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این افراد پس از قرارگیری و عضویت در صندوق‌هایی چون سازمان تأمین اجتماعی و ...، می‌توانند این سوابق را انتقال دهند، فرصت ارزشمندی است تا معلمان قرآن از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

انجم‌شعاع اضافه کرد: ضمن اینکه برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1391 افرادی که در این صندوق و با این عنوان در مؤسسات قرآنی بیمه می‌شوند، به طور طبیعی مؤسسات الزامی به بیمه کردن افراد در صندوق‌های دیگر برای پرداخت سهم کار فرما و امثال آن ندارند.

وی در پایان به یکی از خروجی‌های دومین مجمع عمومی اتحادیه کشوری در مشهد مقدس در اوایل تیرماه 1401 اشاره کرد و گفت: آنچه در مجمع دوم اتحادیه گفته شد، این بود که به گونه‌ای تدبیر شود تا بتوانیم در پایان امسال، 4 هزار و 500 نفر از افراد مرتبط با مؤسسات قرآنی که توانایی ورود و استفاده از تسهیلات صندوق بیمه فعالان قرآنی را ندارند، تحت بیمه و عضویت صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند تا با خیالی آسوده در خدمت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی گام‌های مثمرثمر بردارند.

وضعیت بیمه معلمان قرآن در استان‌ها

انتهای پیام
captcha