یورش صهیونیست‌ها به مقبره یوسف نبی(ع)/ 17نفر زخمی شدند
کد خبر: 4067643
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

یورش صهیونیست‌ها به مقبره یوسف نبی(ع)/ 17نفر زخمی شدند

نظامیان صهیونیست با پرتاب گاز اشک آور و همچنین شلیک گلوله‌های جنگی به فلسطینیان حمله کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا، در جریان درگیری‌هایی که پس از یورش ده‌ها شهرک‌نشین به مقبره یوسف نبی(ع) در شرق نابلس رخ داد، حدود 17 غیر نظامی بر اثر گلوله‌های واقعی و گلوله‌های پلاستیکی توسط اشغالگران زخمی شدند.

احمد جبرئیل، مدیر مرکز اورژانس و هلال احمر نابلس گفت: یک جوان بر اثر اصابت گلوله از ناحیه ران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و 16 شهروند نیز بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی مجروح شدند که 4 نفر از آنها در جریان درگیری در مجاورت مقبره یوسف(ع) به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: 40 نفر از شهروندان بر اثر گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند، 4 کودک و یک نوزاد نیز برای مداوا به بیمارستان رافضیه منتقل شدند و دو خانواده نیز بر اثر شدت غلظت گاز از منازل خارج شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز پنجشنبه، 9 تیر گزارش دادند که در واکنش به یورش ارتش و شهرک نشینان افراطی یهودی به مقبره حضرت یوسف(ع) در شهر نابلس واقع در کرانه باختری و تیراندازی، سه شهرک‌نشین نیز زخمی شدند.

خبرگزاری «معا» نیز گزارش داد که افراد مسلح فلسطینی پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی به نابلس و مقبره حضرت یوسف(ع) در پاسخ متقابل به تیراندازی صهیونیست‌ها، با شلیک گلوله سه تن از مهاجمان شهرک‌نشین را زخمی کردند.

زخمی شدن فرمانده ارشد صهیونیست

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روعی تزاویگ، فرمانده منطقه نابلس در درگیری‌های بامداد امروز با مقاومت فلسطین در شرق نابلس زخمی شده است.

از سوی دیگر «ایتمار بن غفیر»، عضو تندرو کنست در واکنش به زخمی شدن این فرمانده اسرائیلی بیان کرد که ارتش اسراییل باید به تلافی آن، حداقل ۱۰ فلسطینی را ترور می‌کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در پی این اقدام متقابل فلسطینی‌ها مقبره حضرت یوسف‌(ع) را از شهرک‌نشینان مهاجم تخلیه و ۳ شهرک‌نشین مجروح را برای مداوا منتقل کردند.

واکنش حماس به زخمی شدن فرمانده صهیونیست

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس امروز به زخمی شدن فرمانده ارشد صهیونیست در کرانه باختری واکنش نشان داد.

وی افزود، اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن فرمانده ارشد و تعدادی از شهرک‌نشینان با گلوله مبارزان فلسطینی ، تأکید بر توانایی مقاومت برای وارد کردن خسارت به صفوف دشمن، تحمیل قواعد درگیری جدید به این رژیم و افزایش هزینه هر یورش یا تجاوزی علیه ملت فلسطین است.

انتهای پیام
captcha