حقوق بشر؛ ابزاری برای پیشبرد اهداف پلید آمریکا
کد خبر: 4067757
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
غرضی بیان کرد:

حقوق بشر؛ ابزاری برای پیشبرد اهداف پلید آمریکا

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن گفت: آمریکا برای پیشبرد اهداف پلید خود به حمایت از تروریست‌ها از جمله گروهک تروریستی داعش پرداخت و آن را علیه ایران تجهیز کرد، اما در این مسیر موفقیتی به دست نیاورد، بنابراین حقوق بشر رژیم آمریکا نزد ملت‌ها پشیزی ارزش ندارد.

غرضی

سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن در گفت‌وگو با ایکنا، با با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی توأم با ظلم، جنایت و خفقان بوده است، اظهار کرد: آمریکا از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی علیه ایران اقداماتی را انجام داده بود و سعی داشت ثروت و منافع ملت ایران را به یغما ببرد.

وی اضافه کرد: ۱۲ ساله بودم که آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را راه‌اندازی کردند و بعد از جنگ جهانی دوم که ایران را اشغال کردند، درصدد غارت ایران برآمدند و این نشان‌دهنده تلاش آمریکا برای دست یافتن به قدرت سیاسی در ایران است که در نهایت هم موفق شد و توانست شاه را شاه را وابسته خود کند، طوری که شاه بدون اجازه آمریکا قدم از قدم بر نمی‌داشت.

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه آمریکا دنبال لشکرکشی و جنایت علیه بشریت است، گفت: یکی از اهداف آمریکایی‌ها از طرح ادعای حقوق بشر آن است که جیب ملت‌ها را خالی کنند و لذا انتظاری جز ظلم از رژیم آمریکا نمی‌رود.

غرضی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه‌های متعدد آمریکا یادآور شد: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که منافع خود را از دست رفته می‌دیدند به انواع توطئه‌ها دست زدند؛ از به شهادت رساندن شخصیت‌های انقلاب مانند شهید بهشتی و یاران ایشان گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و در نهایت راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه کشورمان. اما ملت ایران پاسخ ظلم و جنایت آمریکایی‌ها را با پیروزی در جنگ تحمیلی داد و قدرت پوشالی آمریکا را که در حوزه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی به آن می‌بالید زیرسؤال ببرد.

بی‌ارزشی حقوق بشر آمریکایی

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن با بیان اینکه آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر به افغانستان و عراق حمله و این کشورها را ویران کردند، ادامه داد: آمریکا برای پیشبرد اهداف پلید خود به حمایت از تروریست‌ها از جمله گروهک تروریستی داعش پرداخت و آن را علیه ایران تجهیز کرد، اما در این مسیر هم موفقیتی به دست نیاورد، بنابراین حقوق بشر رژیم آمریکا نزد ملت‌ها پشیزی ارزش ندارد.

غرضی با تأکید بر اینکه آمریکا توان رویارویی نظامی با دولت‌ها ازجمله ایران را ندارد، اظهار کرد: رژیم آمریکا دیگر همانند گذشته از قدرت نظامی لازم برخوردار نیست. آمریکا همیشه به دننال اشغال منطفه خاورمیانه بوده، اما اکنون به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده و در نهایت ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: آمریکا برای دستیابی به اهداف شوم خود در ایران از منافقین، صدام، تروریست‌ها و ... حمایت کرد، اما به نتیجه نرسید و با پررنگ‌تر کردن حقوق بشر قصد داشت سر ملت‌ها را گرم کرده و به جنایت خود ادامه دهد، درحالی که پشت‌سر هم شکست خورده است.

شهید بهشتی شخصیت فرهنگی و فرهیخته‌ای بود

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به شهادت شهید بهشتی مطرح کرد: این شهید از ابتدا دنبال فعالیت‌های فرهنگی بود و در این حوزه هم بسیار توانمند ظاهر شد و توانست افراد بسیاری را جذب کند.

غرضی با تأکید بر اینکه شهید بهشتی شخصیت فرهنگی فرهیخته‌ای بود، بیان کرد: شهید بهشتی از ابتدا نهضت امام خمینی(ره)، ایشان را همراهی کرد و کار به جایی رسید که دشمنان ملت ایران وجود شهید بهشتی برای اسلام و انقلاب اسلامی را برنتافتند و ایشان را به شهادت رساندند.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی نظیر شهیدان بهشتی، مطهری و ... خار چشم منافقین و دشمنان بودند و تصور داشتند با شهید کردن شخصیت‌های انقلاب قدرت سیاسی ایران را به دست خواهند گرفت، اما به قدری نادان بودند که نفهمیدند هریک از مردم ایران یک شهید بهشتی و شهید مطهری هستند.

غرضی گفت: ملت ایران نه‌تنها همراه دشمنان نبود، بلکه به دشمنان هم پشت کرد و ارادت خود را به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اثبات کرد. حضور پرشور در مناسبت‌های سیاسی مانند ۲۲ بهمن، یوم‌الله ۹ دی، روز جهانی مقابله با استکبار جهانی و ... موید این مدعاست.

وی اضافه کرد: ملت ایران ۱۷ هزار شهید در راه حفظ اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده و به دشمنان نشان داده که تا پای جان از اسلام و انقلاب پشتیبانی می‌کند و با وجود مشکلات همچنان پای آرمان‌های این انقلاب ایستاده‌اند.

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن در پایان گفت: کسانی که با برتری‌طلبی و قدرت نظامی و اطلاعاتی قصد حکومت بر دنیا را دارند محکوم به شکست هستند و آمریکا مصداق این نمونه است که تاکنون در تمامی جنگ‌ها شکست خورده و افتخار ملت ایران این است که در جریان انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی مانند سردار شهید سلیمانی را تربیت کرده و برای مقابله با قدرت پوشالی آمریکا و نمایش چهره واقعی ضدحقوق بشری آمریکا از جان خود می‌گذرد.

انتهای پیام
captcha