حال و هوای حجاج در اولین جمعه ماه ذی‌حجه + عکس
کد خبر: 4067946
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

حال و هوای حجاج در اولین جمعه ماه ذی‌حجه + عکس

هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام اولین نماز جمعه ماه ذی حجه را در مسجد الحرام و مسجد النبی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، حجاج بیت الله الحرام اولین نماز جمعه ماه ذی حجه سال 1443 هجری قمری را در صحن مسجد الحرام در مکه مکرمه برگزار کردند.

هزاران زائر بیت الله الحرام هم در حالی که لباس احرام به تن داشتند به طواف اطراف خانه خدا پرداختند و برخی هم برای جلوگیری از گرمازدگی و نور مستقیم خورشید از چتر استفاده کردند.

ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی اعلام کرده است که 400 نفر مأمور استقبال از زائران خانه خدا و راهنمایی آنها در صحن طواف و نمازخانه‌ها و ورود و خروج زائران به داخل مسجد الحرام هستند.

متولیان مسجد الحرام می‌گویند که تا روز هفتم ماه ذی حجه روزانه بیش از یک هزار چتر محافظت در برابر نور خورشید و 1300 بطری آب خنک بین حجاج توزیع می‌شود.

آنها همچنین هزاران نسخه از قرآن کریم همراه با ترجمه به زبان‌های متعدد دنیا و تفاسیر ساده از قرآن را در قفسه‌هایی که در جای جای مسجد الحرام تعبیه شده برای استفاده حجاج قرار داده‌اند.

در شهر مدینه منوره نیز زائران آخرین نماز جمعه قبل از آغاز مناسک حج را در فضای بسیار معنوی برپا کردند.

مناسک حج تمتع به‌طور رسمی از هشتم ذی‌حجه آغاز می‌شود و تا دوازدهم ذی‌حجه ادامه دارد. مناسک حج 13 مرحله دارد که شامل: احرام در مکه، وقوف در عرفات، وقوف در مشعرالحرام، رمی جمره عقبه در منا، قربانی، حلق یا تقصیر، طواف حج، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء، نماز طواف نساء، بیتوته در منا و رمی جمرات سه‌گانه است.

حدود یک میلیون حاجی از داخل و خارج عربستان به حج امسال مشرف شدند، در حالی که قبل از همه‌گیری کرونا بیش از دو برابر این تعداد به حج مشرف می‌شدند.

 
انتهای پیام
captcha