ارتباط حفظ بافت فرهنگی جامعه اسلامی با ازدواج
کد خبر: 4068180
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

ارتباط حفظ بافت فرهنگی جامعه اسلامی با ازدواج

فرمانده سپاه شاهین‌دژ با بیان اینکه تشکیل خانواده و آغاز زندگی مشترک فقط یک مسئله شخصی نیست، گفت: حفظ بافت فرهنگی جامعه اسلامی نیز به آن ارتباط دارد.

سرهنگ پاسدار مرتضی کاظمی فرمانده سپاه شاهین‌دژبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار مرتضی کاظمی، فرمانده سپاه شاهین‌دژ، روز گذشته، 11 تیر در نخستین مرحله از اهدای جهیزیه به نوعروسان این شهرستان، اظهار کرد: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در پایین آمدن سن ازدواج جوانان دارند، پس باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه گاهی توقع‌ خانواده‌ها بیشتر از دو جوانی است که می‌خواهند تشکیل زندگی دهند، لذا باید کارگاه‌های آموزشی مفید و مؤثری برای همه رده‌های سنی برگزار کرد، افزود: مشکلات اقتصادی همواره وجود دارند، ولی در صورت همراه و همدل بودن والدین با جوانان می‌توان زمینه‌های ازدواج را فراهم کرد.

فرمانده سپاه شاهین‌دژ با بیان اینکه تشکیل خانواده و آغاز زندگی مشترک فقط یک مسئله شخصی نیست، بلکه حفظ بافت فرهنگی جامعه اسلامی نیز به آن ارتباط دارد، ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ سخت و میادین نظامی ناکام مانده‌اند، بنابراین به جنگ نرم روی آورده‌اند پس در تلاش هستند که سبک زندگی غربی را در جامعه نهادینه کنند، با این‌ وصف باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه با هدف محرومیت‌زدایی و نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان، سپاه به مبحث اهدای جهیزیه وارد شده است، گفت: در‌ این‌ راستا 9 سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود، که ارزش نقدی هرکدام از آنها 110 میلیون ریال برآورده شده است.

وی با بیان اینکه، هر جهیزیه شامل هشت قلم کالای ضروری برای آغاز زندگی مشترک است، ادامه داد: همه اقلام خریداری شده، تولید داخلی هستند، که ازاین‌رهگذر درصدد هستیم، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنیم.

کاظمی به هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد ریال برای تهیه جهیزیه‌ها اشاره و بیان کرد: در این زمینه معاونت اجتماعی سپاه شاهین‌دژ و مؤسسه آبشارعاطفه‌های آذربایجان غربی همکاری کرده‌اند.

فرمانده سپاه شاهین‌دژ به تهیه اقلامی همچون فرش، اجاق‌گاز، جاروبرقی و ظروف آشپزخانه، بخاری‌گازی، پتو، اتو و بوفه اشاره کرد و گفت: همه این اقلام به جوانان تحویل داده شده است، تا زندگی مشترک خود را بدون تعلل آغاز کنند.

وی ضمن قدردانی از خیران و مردم نیک‌اندیش شهرستان اظهار کرد: مردم مؤمن و متدین این خطه همواره در کارهای خیر پیشگام هستند و از هیچ‌گونه تلاشی برای رفع مشکلات فروگذار نیستند، که امیدوار هستیم این روحیه برای رفع مشکل ازدواج جوانان روزبه‌روز بسط پیدا کند.

انتهای پیام
captcha