بهره‌مندی از ظرفیت‌ فضای مجازی در افزایش محتوای معنوی
کد خبر: 4068198
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

بهره‌مندی از ظرفیت‌ فضای مجازی در افزایش محتوای معنوی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت رشد سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و افزایش آگاهی والدین در ارتباط با فضای مجازی تأکید کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت نهفته در فضای مجازی جامعه را سمت معنویت سوق داد.

جامعه با استفاده از فضای مجازی به سمت معنویت سوق یابدحجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان حرف اول را می‌‌زند و تأثیر غیرقابل‌انکاری در افکار و باورها دارد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در واقع یک نوع مجموعه مادرتخصصی در زمینه فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود، بنابراین لازم است که با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی به صورت تخصصی و کارویژه به این مقوله بپردازد.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه، ظرفیت و توانمندی کارشناسان در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای باید مورد توجه قرار گرفته و از آن بهره‌برداری شود، خاطرنشان کرد: از‌ این‌ رهگذر می‌توان برای معنویت‌افزایی و تربیت فرزندان دینی و شکل‌دهی جامعه‌ای قرآنی اهتمام ورزید. درصورتی می‌توان از ظرفیت نهفته در فضای مجازی به‌صورت بهینه استفاده کرد، که دستگاه‌های اجرایی مختلف همچنین مجموعه‌های دولتی و غیردولتی برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بر ضرورت ارتقای آگاهی و سواد خانواده‌ها در ارتباط با ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و رسانه تأکید کرد و گفت: این سطح از آگاهی به‌خودی خود ایجاد نمی‌شود، بلکه باید مجموعه‌های متولی به آن دقت کرده و برای آن اهتمام کنند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اگر در موضوع‌های مختلف شاهد سیاه‌نمایی صرف باشیم، به‌ نوعی حرکت خلاف مسیر اسلامی بوده و باید برای تغییر رویه اهتمام شود، گفت: در این زمینه هم باید اقدامات ایجابی و سلبی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی با ابراز‌ تأسف از اینکه گاهی در فضای مجازی شاهد هستیم، موضوع‌های دینی نیز حتی در تیررس حملات ناجوانمردانه قرار می‌گیرد، مباحثی نظیر حجاب هدف هجمه است، خاطرنشان کرد: برای خنثی کردن آثار این قبیل مطالب، قشر متدین نسبت به روشنگری و آگاه‌سازی اهتمام کنند.

وی در پایان کنترل فضای حقیقی و مجازی به صورت همزمان و در کنار یکدیگر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رصد، کنترل و هدایت فضای مجازی در کنار فضای حقیقی جزو الزاماتی است، که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام
captcha