اعلام حمایت علمای بحرین از توصیه وحدت‌آفرین آیت‌الله عیسی قاسم
کد خبر: 4068796
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

اعلام حمایت علمای بحرین از توصیه وحدت‌آفرین آیت‌الله عیسی قاسم

علمای بازداشتی بحرین با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از توصیه اخیر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین به متحد شدن مخالفان انقلابی برای برای رسیدن به اهداف انقلاب ملت بحرین اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، علمای بحرینی بازداشتی در زندان‌های رژیم آل خلیفه  حمایت خود را از بیانیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در خصوص اتحاد مخالفان بحرینی اعلام و تأکید کردند: این معانی صادقانه و ضروری از زبان مردی خیرخواه و اندرزگو و عالمی باتجربه بیان شده و مخالفت با آن پشیمانی به بار می‌آورد.

این علمای بازداشتی شامل شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ علی سلمان، شیخ سعید النوری و شیخ محمد حبیب المقداد در بیانیه‌ای از مخالفان بحرینی و گروه‌های سیاسی خواستند به درخواست‌های مکرر رهبر معنوی انقلاب بحرین پاسخ مثبت و عملی داده و به طوری جدی درصدد یکپارچگی صفوف اپوزیسیون در بحرین و وحدت کلمه آنها برآیند.

آنها هشدار دادند: ماندن در پله اول بدون اینکه پیشرفت قابل توجهی در مسیر اتحاد مخالفان ایجاد شود، نتایج خطرناکی خواهد داشت.

این شخصیت‌های انقلابی بحرین تصریح کردند: آموزه‌های دینی و تجربیات بشری یک حقیقت بی‌تردید را تأیید می‌کند و آن اینکه پراکندگی و تفرقه منجر به ضعف، شکست و بقای ذلت می‌شود، و دل‌های متحد، اراده‌های متحد و دست‌های در هم فشرده راهی به سوی سربلندی و عزت ملت است. باید به تجارب مردم بیندیشیم که چگونه با تفرقه ذلیل شدند و باید در  حال و عاقبت کارشان بنگریم  و آنهایی که دل‌هایشان یکی شد و دستانشان در دست یکدیگر بود عزیز و سربلند شدند.

این علما تأکید کردند: امید ما به خداست تا گروهی از مؤمنان را برای این مردم آماده کند تا آنها را به خواسته‌های برحق خود برساند و در ملت شریف و نیروهای سیاسی ملی و مخلص آن هر خیر و اعتمادی است.

شیخ عیسی قاسم به‌تازگی در بیانیه‌ای تأکید کرده بود اگر مخالفان و یک ملت بر اساس اصول طائفه‌ای، سیاسی یا منطقه‌ای چند دسته باشند، دستگاه سیاسی ظالمانه حاکم آنها را به انزوا کشیده و فقیر و ذلیل می‌کند و همه اصالت نیک، استقلال و فرصت برای نجات را از واقعیت تلخی که در آن  بسر می‌برد سلب می‌کند.
رهبر انقلاب بحرین ادامه داد: خود را نجات دهید وگرنه پشیمان می‌شوید. بر سر مسائل بی‌اهمیت با هم اختلاف نداشته باشید که شما را از رسیدن به اهداف باز می‌دارد و در چیزی که می‌توانید با سعی و تلاش به دست آورید، کوتاهی نکنید.

انتهای پیام
captcha