فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد
کد خبر: 4068832
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد

معاون هنری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از اعلام فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف» خبر داد.

فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان با اشاره به فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف»، بیان کرد: این جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود. در بخش عمومی از شاعران دعوت می‎شود در موضوعاتی همچون سیره خانوادگی اهل‌بیت(ع)، نقش زن به‌عنوان همسر، مادر و دختر در جامعه، سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی با محوریت خانواده، عاشقانه‌های خانوادگی، ارتباط والدین و فرزندان و ارتباط فرزندان با یکدیگر، سروده‌های خود را برای دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی افزود: در بخش ویژه این مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ترانه‌ای با موضوع آشتی و عذرخواهی همسران شرکت کنند. ارسال اثر در قالب شعر کلاسیک، شعر کودک و نوجوان، ترانه، طنز و آزاد امکان‌پذیر است.

سمیعی درباره عوامل اجرایی این کنگره یادآور شد: عاطفه جوشقانیان دبیر این جشنواره است و سید سلمان علوی شاعر و پژوهشگر، سید محمدجواد شرافت شاعر، علی داوودی شاعر، پژوهشگر و مدیر فرهنگی، محمد جعفری شاعر و مدیر فرهنگی و راضیه جبه‌داری شاعر و پژوهشگر حوزه بانوان، اعضای هیئت‌علمی این جشنواره را تشکیل می‌دهند. نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی از مشارکت‌کنندگان در برگزاری دومین کنگره ملی شعر خانواده هستند.

وی افزود: جوایز این مسابقه در بخش عمومی در دو سطح دو و یک میلیون تومانی و در بخش ویژه در دو سطح پنج و دو میلیون تومانی پیش‌بینی‌شده است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مردادماه 1401 از طریق وب‌سایت Poemcongress.ir ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی zire_1_saghf@ در پیام‌رسان ایتا و اینستاگرام مراجعه کنند.

معاون هنری سازمان فرهنگی ـ هنری در تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در برگزاری دور نخست جشنواره شعر ملی خانواده، خاطرنشان کرد: فراخوان نخستین کنگره شعر خانواده و سبک «زندگی زیر یک سقف» در بهمن‌ماه سال ۹۹، اعلام و تا اردیبهشت 1400 مهلت ارسال تعیین شد. در این مدت 750 اثر در پنج بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان، طنز و ویژه دریافت شد که 250 اثر به مرحله نهایی راه یافت و 20 اثر در دو سطح مورد تقدیر قرار گرفتند.

فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد

انتهای پیام
captcha