حج نماد ساخت یک جامعه مبتنی بر ارزش‌های والای انسانی و الهی است
کد خبر: 4069064
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با ایکنا:

حج نماد ساخت یک جامعه مبتنی بر ارزش‌های والای انسانی و الهی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در فریضه حج منزلت و کرامت انسان تربیت‌یافته در مدرسه دین به زیبایی مشاهده می‌شود، گفت: یکی از نمادهای مهم حج ساخت جامعه‌ای است که انسان‌ها از اقوام و ملل مختلف از سراسر کره زمین، مبتنی بر ارزش‌های مشترک انسانی و الهی، در کمال امنیت و سلامت در یک فضای امن کنار هم قرار می‌گیرند و یک برنامه عبادی، سیاسی و اجتماعی را به صورت هماهنگ به جا می‌آورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ظرفیت‌ حج برای به نمایش گذاردن بعد انسانی و حقوق بشری مکتب اسلام و خنثی کردن توطئه اسلام‌هراسی غربی‌ها و صهیونیست‌ها گفت:‌ فریضه حج مانند سایر دستورات شرع مقدس اسلام، دستوری است که تبیین‌کننده جایگاه فاخر دین مبین اسلام و فرامین رسول مکرم اسلام(ص) در ساخت یک جامعه در تراز مقام انسانی است.

وی افزود: این فریضه دارای ابعاد و جنبه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و یکی از نمادهای مهم آن ساخت جامعه‌ای است که انسان‌ها از اقوام و ملل مختلف از سراسر کره زمین، مبتنی بر ارزش‌های مشترک انسانی و الهی، به رغم تفاوت‌های فرهنگی، نژادی، زبانی و ... در کمال امنیت و سلامت در یک فضای امن کنار هم قرار می‌گیرند و یک برنامه عبادی، سیاسی و اجتماعی را به صورت هماهنگ به جا می‌آورند.


بیشتر بخوانید:


ابوترابی‌فرد تأکید کرد: در حقیقت در فریضه حج منزلت و کرامت انسان تربیت‌یافته در مدرسه دین به زیبایی مشاهده می‌شود و امید می‌رود که جامعه بشری با الگوبرداری از پیام‌های کنگره عظیم حج در این سطح از دانش، فرهنگ، محبت و اخوت قرار بگیرد.

حج و مقابله با اسلام‌هراسی

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این وظیفه مهم نخبگان و علماست که این نگاه والای انسانی که در سراسر مراسم حج جاری و ساری است با هنرمندی و ظرافت تبیین کرده و با معرفی این چهره برادرانه و پر از محبت مکتب اسلام برای جهانیان، گام بزرگی را در مسیر مقابله با اقدامات اسلام‌هراسانه رسانه‌های معاند غربی و صهیونیستی که با هزینه‌های فراوان دروغ‌های متعددی را برای سیاه نشان دادن چهره اسلام به این مکتب نورانی و تعالی‌بخش و انسان‌ساز، نسبت می‌دهند، بردارند و این یکی از بزرگترین میدان‌ها برای جهاد تبیین است.

وی در پایان ابراز کرد: حقیقتا حج دریایی از معارف و رمز و رازهای فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... است که اگر هر یک از آنها به خوبی تبیین شود هم زمینه رشد معنوی فردی و هم وحدت اسلامی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی عملی می‌شود و هم جهانی شدن اسلام با آشنایی بیشتر جهانیان با نگاه انسانی و حقوق بشری این مکتب رهایی‌بخش با سرعت بیشتری طی می‌شود و در مقابل نیز قدرت دشمنان برای اسلام‌هراسی و تضعیف امت اسلامی رو به افول خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha