نظام اجرایی کشور شخصی و سلیقه‌محور است
کد خبر: 4072127
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
قاضی‌زاده در دیدار با نخبگان ایثارگر:

نظام اجرایی کشور شخصی و سلیقه‌محور است

رئیس بنیاد شهید در دیدار با نخبگان ایثارگر و داوران جشنواره علمی شهید پیشرفت گفت: نظام اجرایی در کشور از گذشته علمی نیست و به صورت شخصی و سلیقه‌محور است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه‌شنبه ۲۸ تیر با نخبگان ایثارگر و داوران جشنواره علمی شهید پیشرفت دیدار کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌در این دیدار بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که بخشی از روز را برای گفت‌وگوی علمی با صاحبان علم و اندیشه قرار دهید. پدیده‌ها در جهان دارای علامت‌هایی است و برای رسیدن به باطن پدیده‌ها نیاز به گفت‌وگو با اهل علم و فضل وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: متأسفانه نظام اجرایی در کشور از گذشته علمی نیست و به صورت شخصی و سلیقه‌محور است در حالی که قانون که یک قرارداد اجتماعی و میثاق مشترک است هم محترم شمرده نمی‌شود و هرجا منفعتی باشد از قانون عبور شده و این مشکل به بازگشت به گذشته و خنثی‌سازی دستاوردهای گذشته منجر می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام خمینی(ره) پس از صدها سال حکومت اسلامی تشکیل دادند و انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند اما مسائلی مانند عدم رعایت اخلاق در جامعه این حرکت بزرگ را خنثی می‌کند. شروع اصلاحات در جامعه باید با صداقت بوده و شفافیت برقرار شده و آگاهی کامل شود در غیر این صورت هیچ نظامی اصلاح نمی‌شود. اول باید گفت‌وگو ایجاد و بعد نقد شود و نقد هم باید منصفانه و بر اساس علم باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به باور عملی شهدا بیان کرد: اگر می‌خواهیم به عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت کاری انجام دهیم باید همانند نظام و باور عملی شهدا عمل کنیم زیرا شهدا جایزه صداقت را دریافت کردند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری شهادت اعطایی بوده و بر اساس حادثه نیست و شهدا مراتبی را طی کردند که به این مقام رسیدند.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشور برای دست یافتن به دانش و فناوری گفت: آنچه ما را برای رسیدن به پیشرفت زنجیر کرده است تنها اقتصاد بیمار و روابط ما با کشورهای دیگر نیست. دوگانگی در درون ما می‌جوشد و طبق مطالعات یکی از جامعه شناسان افکار عمومی در ایران چند نوع است و واحد نیست. این مسئله در تاریخ کشور ما ریشه دارد و راه حل این است که اگر به موضوعی باور داریم به آن عمل کنیم مثلاً در خصوص بنگاه‌داری اقتصادی همه معتقد هستند که دستگاه حاکمیت نباید وارد بنگاه‌داری اقتصادی شود اما عملکرد همه دولت‌های گذشته این موضوع را نقض می‌کند که باید اصلاح لازم در این خصوص صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به نخبگان ایثارگر در این نشست گفت: وظیفه شما معرفی فعالیت‌های علمی ایثارگران است و مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید ایثارگران را به عنوان الگوی گذشته، امروز و آینده به افکار عمومی و جامعه معرفی کند.

عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها‌ و برنامه‌های این مرکز در خصوص نخبگان ایثارگران پرداخت.

نخبگان ایثارگر نیز گزارشی از فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha