کمپین گسترده فعالان مجازی در حمایت از دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین
کد خبر: 4072454
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کمپین گسترده فعالان مجازی در حمایت از دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

فعالان فضای مجازی در بحرین و برخی کشورهای عربی، کمپین گسترده‌ای را در حمایت از شیخ علی سلمان دبیرکل زندانی جنبش الوفاق بحرین به راه انداختند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، فعالان بحرینی و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمپین مجازی گسترده‌ای را در اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت ملی الوفاق که در زندان‌های رژیم بحرین به سر می‌برد، راه اندازی کردند.

هشتگ «آزادی برای شیخ علی سلمان» در شبکه اجتماعی توئیتر با استقبال زیادی روبرو شد و فعالان توئیتری صدها توئیت در حمایت از آزادی رهبر مخالفان در بحرین نوشتند.

فعالان توئیتری کلیپ‌های ویدئویی از دبیرکل الوفاق منتشر کردند که در آن وی خواستار اصلاحات و اجرای عدالت در بحرین بود. آنها تاکید کردند که پایبندی او به خواسته‌های مردمی دلیل واقعی دستگیری وی است.

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل الوفاق در توئیتی نوشت: دستگیری و محکومیت شیخ علی سلمان به 29 سال حبس، فساد و عدم استقلال دستگاه قضایی را آشکار کرد و تاکید کرد که این، چنانکه سازمان‌های بین‌المللی بر آن اعلام کردند، یک عدالت دروغین است.

رضی الموسوی، دبیرکل سابق جمعیت اقدام ملی «وعد» در توئیتی نوشت: شیخ علی سلمان و یارانش به خاطر بحرین در زندان هستند، بحرین که شایسته اوضاعی بهتر از این است.

وی افزود: بحرین که دچار بحران امنیتی است، سزاوار یک پیشرفت امنیتی و سیاسی کامل با آزادی زندانیان سیاسی است. این پیشرفتی است که درخشش را به کشور ما و لبخند را به مردم ما باز می گرداند.

ابراهیم الدرازی، یکی از اعضای این جمعیت هم در توئیتی نوشت: شیخ علی سلمان شخصیتی جهانی است که همواره بر وحدت ملی تاکید دارد.

وی تصریح کرد: ما تایید می‌کنیم که اتهامات بر اساس داده‌های موجود معتبر نیستند. خواستار آزادی وی و تمامی بازداشت‌شدگان هستیم تا کشور ما از صلح برخوردار شود و به آشتی ملی دست یابد.

از سوی دیگر باقر درویش رئیس مجمع حقوق بشر بحرین هم تاکید کرد که ملت بحرین به خرد، شجاعت، استواری، بردباری و شخصیت شریفی همچون شیخ علی سلمان نیاز دارد.

احمد الوداعی، مدیر مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین نیز به نوبه خود تاکید کرد: درخواست آزادی شیخ علی سلمان تنها یک مطالبه مردمی نیست، بلکه یک خواسته بین‌المللی است که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد از آن حمایت می‌کنند و هر لحظه‌ای که او در زندان می‌گذراند مایه ننگ عاملان آن است.

عبدالجلیل خلیل، نماینده سابق فراکسیون الوفاق در توئیتی نوشت: در مدتی که با شیخ علی سلمان همراه بودم، چیزی جز اخلاص در کار و صداقت در گفتار او نیافتم و بیشتر کارهایی که او در این دوران روز و شب مشغول آن بود، در جهت اصلاح وطن و آرامش در کشور بود.

مجید میلاد، رئیس سابق شورای شهر منامه، پایتخت بحرین هم اعلام کرد که با آزادی شیخ علی سلمان، بحران‌های پیش روی بحرین درمان می‌شود. 

انتهای پیام
captcha