مراسم دینی باشکوه‌تر برگزار شود
کد خبر: 4072515
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

مراسم دینی باشکوه‌تر برگزار شود

امام‌جمعه ارومیه گفت: برگزاری مراسم دینی یکی از نشانه‌های الهی بوده و نشانه این است که معرفت الهی در دل‌های مومنان وجود دارد، باید این روند در جامعه رواج یابد و شاهد برگزاری هرچه باشکوهتر این‌ گونه مراسم‌ها باشیم.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌‌جمعه ارومیه، ۳۱ تیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه اظهار کرد: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را داشته و در دین مبین اسلام بر آن تاکید فراوانی شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از نمادهای انقلاب اسلامی است، افزود: نماز جمعه یکی از بااهمیت‌ترین اعمال مسلمانان است که خداوند بیش از سایر اعمال بر آن تاکید داشته نماز جمعه نشانه وحدت و عزت اسلامی است که ثواب اخروی را نیز به دنبال دارد، مردم برای حضور در این مراسم ترغیب شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عید غدیر خم در استان یاد آور شد: برگزاری مراسمات دینی یکی از نشانه‌های الهی بوده و نشانه این است که معرفت الهی در دل‌های مومنان وجود دارد، باید این روند در جامعه رواج یابد و شاهد برگزاری هرچه باشکوهتر این‌ گونه مراسم‌ها باشیم، مساله غدیر اهمیت فراوانی دارد و برگزاری جشن‌هایی در نقاط مختلف شهر ناشی از اهمیت این مساله است.

امام‌جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم پرداخت زکات ادامه داد: پرداخت زکات در کنار ادای فریضه نماز، تاکید بر توجه مسلمانان به ارتباط با مردم در کنار ارتباط با خداست و این امر اهمیت زکات را می‌رساند.

 وی عنوان کرد: پرداخت زکات موجب می‌شود ضمن آنکه فقیری در جامعه پیدا نشود، برکات زیادی نیز برای جامعه دارد، مساله زکات از فرایض واجب الهی بوده که باید به آن توجه شود زیرا انجام آن، خیر و برکات زیادی برای انسان دارد.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید در راستای افزایش پرداخت زکات اقدامات اجرایی را انجام داده و مردم نیز با نگاه دینی و قرآنی این فریضه مهم را اجرایی کنند.

 

 

انتهای پیام
captcha