خطبه‌ غدیر سیاسی‌ترین خطبه جهان است
کد خبر: 4073441
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

خطبه‌ غدیر سیاسی‌ترین خطبه جهان است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خطبه غدیر سیاسی‌ترین خطبه جهان است، چراکه امر پیشوایی امت، حق مدیریت و حق حاکمیت بر جوامع انسانی در این خطبه به دوازده امام معصوم(ع) سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، استاد حوزه علمیه به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، استاد حوزه علمیه شب گذشته سوم تیرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خداوند در زمین انواری را برای هدایت، تربیت و رسیدن انسان به مقصد اصلی و درجات بهشتی خلق کرده است که او را از تاریکخانه دستگیری و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه انسان در نهایت باید به «دارالقرار» و «دارالسلام» برسد که دیگر هیچ رنجی به انسان نمی‌رسد و خانه ابدی انسان است و رنج‌های دنیوی در آن وجود ندارد، افزود: بهشت خانه گنج و دنیا خانه رنج است که در خانه گنج نه از بیماری و نه از بیماردلان خبری هست و انسان‌های حقیر، حسود و بخیل در بهشت حضور ندارند و بزم قلب‌های سلیم در بهشت برقرار است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خطبه جهانی غدیر معین‌سازی انوار الهی از ولایت‌ علوی تا ولایت‌ مهدوی است که به‌صورت واضح در این خطبه بیان شده است و اگر کسی با این انوار الهی ارتباط برقرار نکند در ظلمت گرفتار شده است. فراز‌های خطبه غدیر با «معاشر الناس» آغاز می‌شود به همین خاطر مخاطب خطبه جهانی غدیر، همه انسان‌ها در سراسر جهان هستند.

حیدری کاشانی با بیان اینکه اهل‌ بیت(ع) طلایه‌داران انوار الهی هستند و بشر تنها از طریق ائمه‌ معصومین(ع) می‌تواند مسیر کمال را طی کند و به سعادت اخروی برسد، افزود: خطبه غدیر سیاسی‌ترین خطبه جهان است، چراکه امر پیشوایی امت، حق مدیریت و حق حاکمیت بر جوامع انسانی در این خطبه به دوازده امام معصوم(ع) سپرده می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خطبه غدیر چالشی‌ترین خطبه نیز است، چراکه سپردن امر رهبری، ولایت و حق حاکمیت به مذاق عده‌ای خوش نیامد و منکر حقانیت ولایت شدند.

حیدری کاشانی تأکید کرد: منافقین تلاش می‌کنند تا مسیر حقانیت غدیر را منحرف کنند و امت اسلام را به گمراهی بکشانند که این مسئله باعث خوشحالی ابلیس است و این خط نفاق تا زمان قیامت از دستورات ابلیس است و دعوای اصلی بین نیروهای رحمانی و نیروهای شیطانی عالم است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: دوازده حلقه ولایت و امامت از ولایت‌ علوی تا ولایت‌ مهدوی در واقعه غدیر مورد بیعت قرار می‌‌گیرد و ویژگی رهبران لایق الهی برای حاکمیت در این خطبه جهانی مشخص می‌شود.

وی افزود: اهل‌ بیت(ع) نمونه کامل انسان الهی هستند که با توجه به اوصافی که در این خطبه بیان شده است تنها ائمه معصومین(ع) حق حاکمیت و ولایت را دارا هستند. تمام دعوای عالم هستی از ابتدا تا انتهای خلقت بر سر تعیین جانشینان الهی است که در طول تاریخ این مسئله بارها تکرار شده و در قدیمی‌ترین داستان‌های قرآنی این مسئله اتفاق افتاده است.

حیدری کاشانی یادآور شد: دشمنان ولایت، در طول تاریخ با رسانه‌های سمعی و بصری و فتنه‌های اجتماعی ارتباط امت‌ها را با جانشینان الهی قطع می‌کنند و امت‌ها را دچار انحراف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha