دانش‌آموز سیرجانی در مسابقات سراسری قرآن رتبه سوم را کسب کرد
کد خبر: 4073798
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

دانش‌آموز سیرجانی در مسابقات سراسری قرآن رتبه سوم را کسب کرد

مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پسران در تبریز برگزار و امیرحسین مقدس به عنوان تنها نماینده استان کرمان در بخش پسران، موفق به کسب رتبه سوم در رشته قرائت تحقیق شد.

امیرحسین مقدس دانش آموز فعال قرآنی

کتاب آسمانی قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) و راه رستگاری انسان است. در روایات بسیاری انس با قرآن و تلاوت آیات وحی همواره مورد توصیه قرار گرفته است. از آنجا که بسیاری از عادت‌های انسان از دوران کودکی شکل می‌گیرد، انس با قرآن در این دوره از زندگی بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و در آینده انسان تأثیرات شگرفی دارد. امیرحسین مقدس، دانش‌آموز ۱۳ ساله سیرجانی یکی از فعالان قرآنی و عضو طرح آموزشی و تربیتی اسوه است که آموزش قرآن را از سن ۹ سالگی آغاز کرده است و در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه برتر شده است؛ به همین مناسبت خبرگزاری ایکنا کرمان گفت‌وگویی با این دانش‌آموز نمونه قرآنی انجام داده است که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

مقدس در خصوص علاقه‌اش به قرآن و فعالیت‌های قرآنی، می‌گوید: در یک خانواده قرآنی پرورش یافتم. برادر و پدرم از قاریان برجسته‌ بودند و اجدادم نیز در زمینه قرآن فعالیت بسیاری داشتند. من نیز با الگو‌گیری از خانواده و با تلاش و پشتکار به این مسیر وارد شدم.

وی افزود: نخستین معلمم در آموزش قرآن پدرم بود که روخوانی، روانخوانی و لحن را آموختم و در ادامه برادرم سهیل مقدس، صوت، لحن و تجوید را به صورت تخصصی به من آموزش داد. همچنین از محضر اساتیدی همچون استاد سیدمجتبی سادات فاطمی و استاد سیدجواد سادات فاطمی در مشهد بهره‌ بردم.

این دانش‌آموز قرآنی هدف خود از انجام فعالیت‌های قرآنی را عمل به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد و افزود: تلاش می‌کنم تا در مسابقات بین‌المللی نیز موفق شوم و در این راستا روزانه یک ساعت را به آموزش قرآن اختصاص داده‌ام که این زمان، در دوران مسابقه بیشتر شده بود و صبح و عصر آموزش‌ قرآن را پیگیری می‌کردم.

مقدس با بیان اینکه پرداختن به قرآن مانعی برای تحصیل من نبود زیرا با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان هم در تحصیل و هم در رشته‌های قرآنی موفق بود، گفت: از زحمات خانواده و همکاری مدرسه تشکر می‌کنم.

سهیل مقدس برادر امیرحسین نیز از فعالان قرآنی است که دستاوردهای بسیاری دارد. او در خصوص فعالیت‌های برادرش به ایکنای کرمان گفت: عملکرد امیرحسین در رشته قرائت تحقیق بسیار خوب است و قطعاً فضای خانواده بر پیشرفت او بسیار تأثیرگذار بوده است اما استعداد فردی و نقش جامعه نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اقدامات مسئولان برای جذب مخاطبان به قرآن حائز اهمیت است، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم فرزندان خود را برای گام برداشتن در مسیر فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند زیرا در جامعه امروز کلام خداوند مهمترین راه‌گشا برای نوجوانان و جوانان است.

گفتنی است، مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پسران از دوم مردادماه در سالن اجتماعات پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز آغاز به‌کار کرد و امیر حسین مقدس به‌عنوان تنها نماینده استان کرمان در بخش پسران، موفق به کسب رتبه سوم در رشته قرائت تحقیق شد.

انتهای پیام
captcha