مراسم مسجد مقدس جمکران در دهه اول ماه محرم اعلام شد
کد خبر: 4073985
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

مراسم مسجد مقدس جمکران در دهه اول ماه محرم اعلام شد

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌های این مسجد در ایام دهه اول ماه محرم را تشریح کرد.

مسجد مقدس جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسین‌آبادی،  معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های این مسجد در ایام دهه اول ماه محرم، اظهار کرد: آئین تعویض پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران و برافراشتن پرچم عزای سید و سالار شهیدان، همزمان با نخستین شب ماه محرم از ساعت ۲۰ روز جمعه، هفتم مردادماه در صحن جامع امام مهدی(عج) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: صبح‌ها از ساعت ۷:۲۰، مراسم قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در مسجد امام علی(ع) و مراسم عزاداری بعد از نماز عصر در مسجد امام علی(ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مسجد مقدس جمکران در ایام دهه اول محرم همانند سال‌های گذشته میزبان برخی از هیئت‌های مذهبی خواهد بود و این امر از سیاست‌های مسجد در حمایت از تشکل‌ها و مجموعه‌های دینی، انقلابی و فرهنگی است.

حسین‌آبادی ادامه داد: بر همین اساس عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ مراسم عزاداری هیئت محبین اهل بیت(ع) در شبستان بزرگ کربلا با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد پناهیان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری هیئت فاطمیون قم نیز شب‌های دهه اول محرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن جامع مهدوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌ارفع و مداحی مهدی سلحشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در اولین جمعه ماه محرم همزمان با قرائت دعای ندبه، مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز این مسجد میزبان دسته‌های عزاداری خواهد بود و در روز عاشورای حسینی نیز زیارت ناحیه مقدسه دو ساعت مانده به اذان مغرب زمزمه می‌شود.

وی یادآور شد: مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران و راویان انتظار نیز هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در دهه اول تدارک دیده است.

انتهای پیام
captcha