مرحله دوم آیین تکریم یک عمر نوکری در قم برگزار شد
کد خبر: 4074039
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

مرحله دوم آیین تکریم یک عمر نوکری در قم برگزار شد

در ادامه نخستین آیین تکریم یک عمر نوکری با هدف تجلیل از مداحان و پیرغلامان اباعبداالله الحسین(ع) در آستانه ماه محرم، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان با حضور در منازل دو تن دیگر از پیرغلامان با اهدای لوح تقدیر و هدایای معنوی از ایشان تجلیل کردند.

مرحله دوم آیین تکریم یک عمر نوکری در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، نخستین آیین تکریم «یک عمر نوکری» مداحان و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام شعبان‌زاده و نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان، حاج غلامرضا فلاح در منازل سه نفر از این خادمان با اهدای لوح تقدیر و هدایای معنوی عاشورایی برگزار شد.

در ادامه نخستین آیین تکریم یک عمر نوکری اهل‌بیت عصمت و طهارت با هدف تجلیل از مداحان و پیرغلامان اباعبداالله الحسین(ع) در آستانه ماه محرم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و غلامرضا فلاح، نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان در مرحله دوم در منزل پیرغلام با سابقه سیدالشهدا(ع) حاج اسماعیل فلاح اصل حضور یافتند، در این مراسم مداح اهل‌بیت(ع) آقای علیزاده دل‌ها را کربلایی کرد، در ادامه حاج اسماعیل فلاح با صدایی گرفته و بغضی در گلو، آرام آرام زمزمه‌ای عاشقانه سر داد و این آغازی برای استقبال از ماه محرم شد.

در ادامه غلامرضا فلاح، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان قم با اشاره به جایگاه سوگواری سیدالشهدا و خدمات خالصانه خدمتگزاران خیمه‌های عزا، گفت: اگر حماسه عاشورا در طول تاریخ فراموش نشده است، مرهون مکتب شهادت، ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان و در صحنه بودن خادمان هیئات و مجالس عاشورایی است، هم‌چنین این عزت و اعتباری که ما نوکران اباعبدالله داریم به برکت نوکری سیدالشهداست.

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همه ما وظیفه داریم بر رونق و شکوه مجالس با محتوای ولایت‌مداری و معرفت دینی بیافزاییم. ما متولیان فرهنگی جامعه قدردان پیرغلامان و خادمان حسینی هستیم و شما را عزیز خود می‌دانیم.

از طرف حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور، لوح تقدیر به همراه هدیه‌ای معنوی به این خادم حسینی تقدیم شد.

در ادامه مراسم آیین تکریم یک عمر نوکری، نوبت به پنجمین پیرغلام و خادم امام حسین(ع) رسید، کسی که بیش از هفتاد سال خدمتگذاری هیئات را در پرونده نوکری‌اش دارد، حاج علی‌محمد الماسی با اینکه سالخورده است و سال‌هاست به کمک عصا قدم برمی‌دارد، وقتی سرسخن باز شد با نقل خاطرات سال‌های دور رشته سخن را بدست گرفت، تا جایی که به نام امام حسین(ع) رسید بغض گلویش را فشرد.

در ادامه این آیین با شکوه، مداح اهل‌بیت(ع)، برادر دوشهید، آقای ایزدی به مرثیه‌خوانی پرداخت، سپس مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مطالبی برگرفته از عشق به اهل بیت(ع) ایراد کرد و با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای معنوی از این خادم حسینی نیز تقدیر به عمل آمد.

یادآور می‌شود، پس از مراسم تکریم، به پیشنهاد آقای الماسی حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، غلامرضا فلاح و دیگر خادمان حسینی از تکیه باسابقه سنگ سیاه بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha