سفرهای هیئت دولت؛ زمینه تحرک بیشتر مدیران برای خدمت‌رسانی
کد خبر: 4074240
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

سفرهای هیئت دولت؛ زمینه تحرک بیشتر مدیران برای خدمت‌رسانی

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه بنای دولت بر کم شدن فاصله‌ها بین مردم و مسئولین است، گفت: سفرهای هیئت دولت باید تحرک مدیران را برای خدمت‌رسانی بیشتر کند.

حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه َدر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز هفتم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: گاهی یک هیئت مذهبی ساعت ۱۲ شب در خیابان با بلندگوهای روشن در حال عبور است که این رفتار مورد رضایت اباعبدالله(ع) نیست، نباید برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد شود بنابراین باید مراقب حق الناس ها باشیم‌.

وی با اشاره به همایش ائمه جمعه کشور و دیدار با رهبری و سران قوا تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که رهبر انقلاب به آن تأکید دارند توجه جدی مسئولین به مردم و در کنار مردم بودن است.

وی با بیان اينکه رفتار پدرانه با مردم، رعایت تقوا توسط ائمه جمعه و توجه به محرومان از دیگر سفارش‌های اخیر مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بود، افزود: ائمه جمعه باید این نکات را مورد توجه قرار دهند.

شعبانی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان گفت: دولت سیزدهم با رویکرد خدمت به مردم وارد عرصه فعالیت شده است که امیدواریم این تواضع و روحیه مردمداری و از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات را شنیدن در بین تمام مدیران استان تسری یابد. 

امام جمعه همدان گفت: بنای دولت سیزدهم بر کاهش فاصله‌ بین مردم و مسئولان است که در این راستا سفرهای هیأت دولت باید تحرک مدیران را برای خدمت‌رسانی بیشتر کند.

وی تصريح کرد: اگر مدیری  با مردمداری، کار جهادی و انقلابی بودن سنخیتی ندارد الزامی به استمرار کار او نیست .برخورد نامناسب مدیر با ارباب رجوع، نگاه از موضع بالا به مردم ارتباطی به مشکلات کلان ندارد و این گونه مسائل باید در استان حل و فصل شود.

شعبانی با بیان اینکه سفر ریاست‌جمهوری به همدان دارای برکاتی بسیاری است ،گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان در حوزه اعتبارات و ۱۷۹ پروژه در این سفر به استان همدان اختصاص داده شده است.

امام جمعه همدان گفت:  معضل کم‌آبی در استان جدی است که مطالبه آن از رئیس جمهور انجام شده اگر تا شهریورماه برخی مسائل اتفاق نیافتد وضعیت آب روشن نیست و به همین دلیل مردم باید در مصرف آن حداکثر رعایت را داشته باشند.

شعبانی گفت: مردم در خصوص مسئله آب باید صبور باشند چراکه این موضوع به راحتی قابل حل نیست، هرچند بودجه فراوانی برای حل آن در نظر گرفته شده است اما امیدواریم با همت مسوولان این مشکل نیز به زودی حل شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: موضوع مسکن
دومین مطالبه استان از رئیس‌جمهور بود. که البته مهمتر از مصوبات سفر رئیس جمهور در استان اجرا و پیگیری آن‌ها توسط مسئولان است که امیدواریم شاهد تحقق این مصوبات و تصمیم‌های دولت  در آیندهباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: وقتی نسیم محرم و امام حسین(ع) در جامعه می‌وزد آن را زنده میکنو می‌کند چرا که مجالس عزای حسینی احیاگر دل‌های مرده و افسرده است.

شعبانی با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) انسان را به تمام خوبان عالم نزدیک می‌کند، افزود: گریه برای این امام باعث می‌شود فرد عزادار مورد توجه ائمه به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جامعه متدین استان و کشور باید نسبت به احیای مجالس اهل بیت و امام حسین(ع) توجه ویژه داشته‌ باشند و به  نصب پرچم سیاه بر سر درب خانه‌ها، کوچه‌ها، معابر شهری و بازارها توجه کنند.

شعبانی ادامه داد: همه ما باید از همان دوران کودکی به فرزندان خود نشستن در خیمه امام حسین(ع) را یاد دهیم افزود: کمک کنید خود کودکان خیمه برپا کنند و عزاداری برای اهل بیت(ع) را بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم برپایی روضه‌های خانگی تأکید کرد و گفت: روضه‌های خانگی باعث نورانیت انسان می‌شود و در رفتار و باطن اهالی خانه اثرگذار خواهد بود حتی گاهی مجلس عزای پنج نفره به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به مجالس چندصد نفری دارد.

وی ادامه داد: برای برپایی مجلس روضه می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد و با یک روضه‌خوان و تعداد اندک خانواده یک مجلس برای امام حسین(ع) برگزار و از برکات آن استفاده کرد‌.

 

انتهای پیام
captcha