پاسخ به شبهه‌افکنی‌های دشمنان ضروری است
کد خبر: 4074245
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

پاسخ به شبهه‌افکنی‌های دشمنان ضروری است

امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: باید به شبهه‌افکنی‌های دشمنان در دین پاسخ داد، این موضوع نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای حقیقی نیز باید مورد توجه باشد.

عادل گل‌حسینی امام‌جمعه موقت میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی، امام‌جمعه موقت میاندوآب، ۷ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: محرم است که در طول تاریخ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) را احیا و زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه دهه محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید همواره به اهل بیت(ع) تاسی کنیم و از درس‌ها و مکتب عاشورا بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) الگوی مقاومت بودند، ادامه داد: محرم و عاشورا دارای پیام‌های سیاسی مختلف بوده و درس ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است همچنان که امام حسین(ع) نیز در مقابل یزیدیان و دشمنان ایستادند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: دشمن امروز این موضوع را هدف قرار داده و اگر روی موضوعی مانند حجاب که یک اصل مسلم دینی است، مانور می‌دهد در این راستا است.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی با تاکید بر اینکه باید به شبهه‌افکنی‌های دشمنان در دین پاسخ داد، اظهار کرد: این موضوع نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای حقیقی نیز باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه باید مراسمات و دسته‌های عزاداری، دسته‌های امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: دسته‌ها و مراسمات عزاداری نباید بی‌تاثیر باشد بلکه باید در این ایام علمای دینی در راستای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) استفاده کرده و مردم نیز به بهترین نحو استفاده کنند.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی تصریح کرد: اینکه در عید غدیر خم، جشن ۱۰ کیلومتری برگزار می‌شود و یا اجتماع بی‌نظیر مردمی در همایش «سلام فرمانده» و یا حضور میلیون‌ها زائر در اربعین حسینی همه نشان از این دارد که بر خلاف خواسته دشمنان، جامعه ایمانی است.

امام‌جمعه موقت میاندوآب در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: تنها مخاطب مقام معظم رهبری، ائمه جمعه نبودند بلکه همه مخاطب ایشان بودیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مردمی بودن ائمه جمعه، افزود: روحانیت باید در جمع مردم باشند و علاوه بر آن در سطوح مختلف مسئولین باید در جمع مردم باشند.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی با بیان اینکه خطیب جمعه، سخنگوی انقلاب اسلامی است، گفت: حضور علما و ائمه جمعه در حرکات اجتماعی از مهم ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

امام‌جمعه موقت میاندوآب هم چنین با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیئت های عزاداری، اظهار کرد: کسی که به امام حسین(ع) علاقه‌مند است یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است ، اسلامی که در آن امام حسین(ع) در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha