برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4074487
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال‌وبختیاری

همزمان با فرارسیدن ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌ها و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایای چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری هشتم مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح بصیرت عاشورایی با هدف آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌ها و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا همزمان با فرارسیدن ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اجرا می‌شود.

امیری افزود: در این طرح برنامه‌های عزاداری به همراه اطعام‌دهی به عزاداران از محل اجرای نیت موقوفات و کمک خیرین در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان و اقامه نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.

امیری تأکید کرد: غبارروبی، سیاه پوش کردن و تعویض پرچم گنبد بقاع متبرکه امامزادگان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دهه می‌باشد.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه ماه محرم امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت : با توجه به جهش مجدد بیماری کرونا به هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد تا مراسمات مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد.

امیری افزود: در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال تعداد 20 مبلغ اعزامی برای ترویج فرهنگ حسینی در نظر گرفته شده است تا بتوانند مسائل مورد نیاز جوانان و بزرگسالان را با توجه به درس بزرگی که حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به تمام جهانیان دادند، ترویج و منتشر کنند.

انتهای پیام
captcha