فعالیت پنج هزار آشپزخانه در پویش اطعام حسینی
کد خبر: 4075177
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
رئیس کمیته امداد اعلام کرد:

فعالیت پنج هزار آشپزخانه در پویش اطعام حسینی

رئیس کمیته امداد از فعالیت پنج هزار آشپزخانه در پویش اطعام حسینی در ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در قالب این پویش میان نیازمندان توزیع شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاح آشپزخانه طرح اطعام حسینی (ع) در حسینیه و مرکز نیکوکاری محبان سیدالشهدا (ع)، از فعالیت پنج هزار آشپزخانه در پویش اطعام حسینی در ماه محرم و صفر خبر داد.

وی، اجرای این پویش را در ماه محرم و صفر موجب برکت دانست و اظهار کرد: در دهه ولایت نیز مردم و مراکز نیکوکاری هفت میلیون غذای گرم به نیت سلامتی امام زمان (عج) نذر کردند که اقدام بزرگی بود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این اقدامات توسط مراکز نیکوکاری انجام می‌شود و کمک مردم به مردم است و کمیته امداد نقش همراهی و انتقال تجربه دارد، افزود: امسال در پویش اطعام حسینی بیش از پنج هزار آشپزخانه با حضور نیروهای جهادی و داوطلب فعالیت خواهند کرد.

وی، برآورد اولیه را توزیع ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در ایام محرم و صفر عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد غذای توزیع‌شده برای نیازمندان بسیار بیشتر از این میزان باشد.

بختیاری با بیان اینکه ماه محرم و صفر برای مردم ایران حال و هوای دیگری دارد و فقیر و غنی سر سفره امام حسین (ع) هستند، گفت: خیران و مردم نیکوکار که در پویش اطعام حسینی مشارکت می‌کنند، در پیشگاه خداوند عزیز هستند زیرا خانواده‌های نیازمند در سایه اطعام، در این ایام احساس آرامش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha