مسابقه پیامکی «عطش» در ابهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4075271
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
با رویکرد تحلیل خطبه منای امام حسین (ع)؛

مسابقه پیامکی «عطش» در ابهر برگزار می‌شود

کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ابهر گفت: مسابقه فرهنگی - معرفتی عطش با رویکرد تحلیل سیاسی خطبه منای امام حسین(ع) از دوم محرم لغایت ۱۳ محرم در ابهر برگزار می‌شود.

مسابقه پیامکی «عطش»

سرهنگ هادی تیموری رئیس کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: قیام عاشورا در فرهنگ ایرانی - اسلامی یکی از مهم‌ترین منابع انگیزش عمومی و تعیین‌‌کننده سمت و سوی حرکت‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه پیوند عمیق و عاشقانه انقلاب اسلامی ایران با نهضت عاشورای امام‌حسین(ع) را با هیچ نمونه‌ای در تاریخ مکتب‌ها، نهضت‌ها و انقلاب‌ها نمی‌توان مقایسه کرد، گفت: فلسفه سیاسی عاشورا، که جوهره مکتب سرخ تشیع است، از همان آغاز ظهور انقلاب اسلامی در 15 خرداد 1342 بنیان فکری و نظری نهضت امام‌خمینی(ره) شد و مرحله به مرحله آن را از زلال عطش‌‌سوز خود سیراب کرد تا به پیروزی بهمن 1357 رساند و از آنجا همراهی‌اش کرد تا از کوران تفرقه‌ها و تعدی‌ها و هشت سال جنگ ویران‌گر گذشت و تاکنون در هر مرحله‌ای از انقلاب، حسین(ع) «مصباح‌الهُدی و سفینه‌النجاه» انقلاب اسلامی ما بوده است.

تیموری با یادآوری اینکه عاشورا، ریشه‌های انقلاب اسلامی ما و رمز پیروزی و بقای آن است و هرچه که در تبیین، حفظ و تعمیق این فلسفه کوشش و پژوهش شود، سزاوار تقدیر است، ادامه داد: مسابقه پیامکی عطش با رویکرد جلب توجهات عمومی به مفاد خطبه منای امام حسین(ع) برگزار می شود خطبه‌ای که یک سال پیش از مرگ معاویه در حضور اصحاب پیامبر(ص) و تابعین ایراد شده و حاوی پیام‌های بسیار مهمی بود و تبیین‌گر فلسفه سیاسی امربه معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا دوازدهم محرم پاسخ‌های صحیح خود را که کدی پنج رقمی است به شماره ۰۹۰۳۲۹۹۶۸۳۲ ارسال کنند و اعلام نتایج نیز در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha