رویکرد اصلی در مراسم عزای حسینی تقویت بصیرت است
کد خبر: 4075336
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

رویکرد اصلی در مراسم عزای حسینی تقویت بصیرت است

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی پیرانشهر گفت: امام حسین (ع) با همه توان مقابل بدعت‌ها و انحراف‌های زمان خود ایستاد، بنابراین ما هم باید راه ایشان را ادامه دهیم و رویکرد اصلی در مراسم عزای حسنی تقویت بصیرت و معرفت قرار گیرد.

امام حسین (ع) با همه توان مقابل بدعت‌ها ایستادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مرتضی نامدارنجار مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی پیرانشهر در همایش «محرم و فرصت‌های بی‌بدیل عاشورایی» که در مسجد حضرت فاطمه (س) برگزار شد، اظهار کرد: مبارزات امام حسین(ع) فقط در میدان جنگ با یزید و معاویه نبود، بلکه ایشان همیشه با کفر، نفاق و انحراف جنگیده و در مقابل بدعت‌ها ایستاد.

وی با بیان اینکه ایشان با غیرت و عزت خویش که برگرفته از سنت نبوی بود، همیشه در میدان مبارزات علیه کفر و جور حضور پررنگ داشت، اضافه کرد: از جمله اهداف امام حسین (ع) برای قیام، مقابله با کفر، از بین بردن جهل، خرافه‌گرایی و خرافه‌پرستی بود، پس باید ما نیز ادامه‌دهنده این روش باشیم.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی پیرانشهر، مبارزه با فقر را یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: پس ما نیز باید برای ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت‌زدایی گام‌‌های بلند و محکم برداریم، که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به این مهم توجه زیادی می‌شود.

حجت‌الاسلام نامدارنجار رویکرد اصلی مراسم عزای حسینی را تقویت بصیرت، معرفت‌بخشی و افزایش سطح آگاهی در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: هیات‌های مذهبی با امنای مساجد همکاری و تعامل لازم را داشته باشند، تا به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه روحانیان، ریش‌سفیدان و معتمدین مساجد باید از بروز بدعت و انحراف در عزاداری همچنین به وجود آمدن اختلاف در مراسم عزاداری حسینی جلوگیری کنند، گفت: باید برای تقویت و بهبود کیفیت عزای حسینی تلاش شود.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی پیرانشهر گفت: مداحی و مدیحه‌سرایی، مجالس ویژه اهل بیت (ع)، آیین‌ها و مناسبت‌های اسلامی از دیرباز در کشور ما، از جایگاه خاص و پیشینه‌ای دیرینه برخوردار بوده است.

وی گفت: رهبران انقلاب و اقشار مختلف مردم، نهضت امام حسین علیه السلام را الگوی عملی خود در مبارزه علیه استبداد و استعمار قرار داده بودند و با الهام گرفتن از اولیای الهی مقابل طاغوت زمان خود ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام نامدار نجار اضافه کرد: بنابراین می‌طلبد امروزه مجالس حسینی چنان باکیفیت و محتوای غنی برگزار شود، که برای جوانان درراستای مبارزه با استکبارجهانی منشا الهام و سرمشق قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha