افزایش آمار زائران اربعینی خراسان‌جنوبی با کاهش محدودیت‌های خروجی
کد خبر: 4075538
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

افزایش آمار زائران اربعینی خراسان‌جنوبی با کاهش محدودیت‌های خروجی

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام ۱۷ هزار نفر از این استان برای پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: امسال با افزایش مسیرهای خروجی برای اعزام، تعداد افراد اعزامی افزایش خواهد یافت،

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبیابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام اربعین حسینی از ۱۰ تیر در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده و تاکنون ۱۷ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد در قالب هشت هزار و 200 گروه ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: مهلت پیش‌ثبت‌نام از طریق سامانه سماح ۱۷ مرداد به پایان خواهد رسید و باتوجه به عدم برنامه‌ریزی برای تمدید این مهلت، از متقاضیان می‌خواهیم در زمان معین شده ثبت‌نام کنند.

نوفرستی با اشاره به اعزام نزدیک به 300 نفر از استان به پیاده‌روی اربعین طی سال گذشته، یادآور شد: شرایط کرونایی و سهیمه‌بندی صدور ویزا از سوی کشور عراق و محدویت در مسیرهای رفت به کشور عراق بوده است.

وی با بیان اینکه امسال با افزایش مسیرهای خروجی برای اعزام، تعداد افراد اعزامی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تزریق حداقل دو دز واکسن ضروری بوده و گذرنامه نیز لازم است تاریخ اعتبار گذرنامه حداقل شش‌ماه از تاریخ اعزام باشد.

انتهای پیام
captcha