منش و سیره حضرت قاسم(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4075938
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

منش و سیره حضرت قاسم(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه چالدران گفت: در سیره اهل بیت (ع) برای هر گروه سنی الگو وجود دارد، به‌طوری‌که اسوه جوانان و نوجوانان حضرت قاسم (ع) است، پس لازم است، که سیره ایشان برای نسل جوان تبیین شود.

منش و سیره حضرت قاسم(ع) باید برای نسل جوان تبیین شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه چالدران 13 مرداد در همایش سراسری احلی‌من‌‌‌العسل که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور به‌مناسبت ششم ماه محرم سوگواره سراسری احلی من العسل در حال برگزاری است، که این رویداد نشان‌دهنده اهمیت شناخت حضرت قاسم (ع) است.

وی با بیان اینکه، یاد و خاطره شهدای گرانقدر کربلای حسینی باید گرامی داشته شود، ادامه داد: جوانان شهید آن روز تاریخی باید بیشتر شناخته شوند، چراکه از زندگی دنیوی و همه مطامع آن دست کشیدند و به امام خود لبیک گفتند.

 حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه وابستگی به دنیا مانع رشد و کمال انسان می شود، افزود: یاد خداوند متعال باید در دل انسان باشد وهر چیزی جز یاد خداوند موجب گرفتاری و آسیب‌پذیری انسان می‌شود.

امام‌جمعه چالدران با بیان اینکه سوگواره احلی من العسل در جهت معرفی چهره و شخصیت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و نوجوانان قیام امام حسین (ع) است، گفت: اولین درس از منش و سیره حضرت قاسم ابن الحسن (ع) درس ادب است که باید الگوی جوانان در هر عصر و زمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد حضرت قاسم (ع)، مرگ در راه خدا و امام شیرین‌تر از عسل است، افزود: پیام حماسه حسینی، زندگی عزتمندانه و مرگ آگاهانه است، که باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنیم، تا چنین مرگی نصیب ما هم شود.

امام‌جمعه چالدران با اشاره به اینکه، ما بندگان الهی باید در عهد و پیمان خود با خدای خود وفادار بمانیم و از سیره امام حسین (ع) پیروی کنیم، اظهار کرد: لازمه این وفاداری شناخت و کسب معرفت نسبت به نهضت حسینی است.

انتهای پیام
captcha