راهیان‌نور یک راهبرد فرهنگی برای افزایش قدرت نرم نظام است
کد خبر: 4075953
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

راهیان‌نور یک راهبرد فرهنگی برای افزایش قدرت نرم نظام است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: کاروان‌های اردویی و زیارتی راهیان نور، یک راهبرد فرهنگی موثر است، که در افزایش قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسیار زیادی دارد.

راهیان‌نور یک راهبرد فرهنگی برای افزایش قدرت نرم نظام استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار حسین فرج‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب 13 مرداد در آیین بازدید کاروان‌های برادران راهیان نور  از مناطق عملیاتی این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگ از جمله منابع اصلی قدرت نرم در هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

وی گفت: اهمیت خاص مبحث فرهنگ تحلیل‌گران سیاسی و جامعه‌شناسان را به آنجا رهنمون کرده است که مطالعات حوزه قدرت نرم و چگونگی ارتقا قدرت در جنگ نرم را به واسطه فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

وی یکی از تجربه‌های ارزشمند در کشورمان در طول سال‌های اخیر برای رشد فرهنگی و تقویت قدرت نرم کشورمان راه‌اندازی اردوهای راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب، جنوب غرب و شمال غرب عنوان کرد و ادامه داد: از این راهبرد فرهنگی برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌ نرم استفاده می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب راهیان نور را یک حرکت فرهنگی، کاربردی، جدید و الهام‌بخش درراستای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل کنونی دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام این کاروان‌ها از سال 1377 آغاز شد.

فرج‌زاده با بیان اینکه، حضور کاروان‌ها و مردم هر سال نسبت به سال گذشته پررنگ‌تر شده و اشتیاق آحاد جامعه برای شرکت در این اردوها فارغ از تحصیلات، سلیقه سیاسی و فرهنگی روزبه‌روز محسوس‌ می‌شود، اضافه کرد: بنابراین غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بیش از گذشته ضروری است.

وی به بازدید 1 هزار نفر میاندوآبی از مناطق عملیاتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این افراد در قالب پنج کاروان براساس جدول زمان‌بندی در این اردوی یک روزه، از مناطق عملیاتی میاندوآب از جمله مقتل ۴۸ شهید بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این کاروان‌های راهیان‌نور میاندوآب به مناطق عملیاتی شمال غرب در سایر شهرهای استان اعزام می‌شدند، اظهار کرد: بنا به تدابیر انجام گرفته درراستای شناساندن شهدای شهرستان، این اردوها امسال در مناطق عملیاتی میاندوآب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha