ضرورت اشاعه فرهنگ و فلسفه قیام کربلا در جامعه اسلامی
کد خبر: 4076132
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
امام جمعه گرگان بیان کرد:

ضرورت اشاعه فرهنگ و فلسفه قیام کربلا در جامعه اسلامی

امام جمعه گرگان با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ و فلسفه قیام کربلا در جامعه، گفت: امام‌حسین(ع) نشان آزادگان جهان است، لذا تسلیم نشدن در برابر ظلم درس بزرگ حضرت سیدالشهدا(ع) برای جوامع اسلامی است.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ و فلسفه قیام کربلا در جامعه، گفت: امام‌حسین(ع) نشان آزادگان جهان است، لذا تسلیم نشدن در برابر ظلم درس بزرگ حضرت سیدالشهدا(ع)برای جوامع اسلامی است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه اباعبدالله(ع) برای رسیدن به هدف والای قیام به خواسته دشمنان تمکین نکرد، افزود: امام حسین(ع) به عنوان پیشوای شیعیان جهان هرگز در برابر ظلم و جور ستمکاران تسلیم نشد و این موضوع عبرت و درسی بزرگ برای جوامع اسلامی در عصر حاضر است.

امام جمعه گرگان افزود: امام حسین(ع) از عزت و آزادگی مسلمانان دفاع کرد و با وجود فشار‌های سنگین و وضع سخت گیرانه‌ترین محدودیت‌ها زیر بار بیعت با دشمن نرفت.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: در جنگ دفاع مقدس آنچه به رزمندگان روحیه داد و خون غیرت را به جوشش در آورد یاد امام حسین(ع) بود و این غیرت دینی جنگ را اداره کرد.

امام جمعه گرگان به ضرورت توجه به اصل توحید اشاره کرد و گفت: تبعیت و ایمان به توحید انسان را از بردگی و بندگی غیر از خدا در امان می‌دارد و این موضوع مسیر رستگاری است.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه توحید بیانگر آن است که حاکم مطلق خدا بوده و همگان باید در برابر اراده الهی تسلیم باشند، تصریح کرد: امام حسین‌(ع) در مقابل کفار و مشرکانی که نام اسلام را بر دوش کشیده برای معیارهای اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با بیان‌اینکه زیارت وارث زیارتی است که جلوه همه انبیاالهی از آدم و خاتم در آن نمایان است، افزود: ادعیه و زیارت های زیادی در مفاتیح‌الجنان بیان شده است که زیارت وارث زیارت بسیار مهمی بوده چرا که به یقین وارث ادامه دهنده راه آدم، نوح، ابراهیم، عیسی و موسی و امام حسین (ع) است.

 

انتهای پیام
captcha