ملت ایران به مکتب سرخ شهادت اعتقاد راسخ دارند
کد خبر: 4076450
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

ملت ایران به مکتب سرخ شهادت اعتقاد راسخ دارند

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: عاشورای حسینی در تقویت وحدت بین ملت ایران تاثیر زیادی دارد، چراکه ملت ما به مکتب سرخ شهادت باور عمیق و باطنی دارند.

ملت ایران به مکتب سرخ شهادت اعتقاد راسخ دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حامد زکی مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی 15 مرداد در همایش «محرم و وحدت امت» که همزمان با هشتم محرم با حضور کارکنان نیروی انتظامی آذربایجان غربی در مجتمع الغدیر ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در همه روزهای محرم و اربعین، مردم از شهرهای مختلف ایران و عراق حتی زائران سایر کشورهای عربی و اسلامی به سوی کربلا سرازیر می‌شوند و دسته‌های بزرگی به نام و یاد امام حسین (ع) به حرکت درمی‌آید.

وی با بیان اینکه آیین پیاده‌روی اربعین به نوعی نمایش وحدت است، چراکه فوج فوج از مردم همراه با آرامش و وقار به سمت یک مقصد واحد به حرکت درمی‌آیند، اضافه کرد: راهپیمایی‌کنندگان هنر مقاومت را به مخاطبان خود آموزش می‌دهند و عظمت اقدام حماسی امام حسین (ع) را به ملت‌ها یادآور می‌شوند.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: تاسوعا و عاشورا همچنین اربعین امام شهیدمان چنان از اهمیت بالایی برخوردار است، که همه‌ساله در مطبوعات، انتشارات، آثار سمعی و بصری، نشست‌‌های علمی و در اسناد زیادی مورد بررسی  قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زکی با بیان اینکه عزاداری برای شهدای کربلای به یکی از سنت‌های عامه مردم تبدیل شده است، ادامه داد: این سنت دینی و ریشه‌دار در قالب‌های مختلف اعم از سخنرانی، مداحی، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، علم‌داری، کتبیه‌نگاری، کاشی‌کاری، نقاشی، خوشنویسی، تعزیه‌گردانی، پرده‌داری، نقالی و نقاره‌نوازی تجسم پیدا کرده است.

وی بیان کرد: گستره و نمود عاشورا در هنر، فرهنگ، اداب و رسوم ایران بسیار وسیع‌تر از آن است که انسان با یک نگاه سطحی بتواند جلوه‌ها و تأثیرهای فرهنگی آن را شناسایی و ارزیابی کند، ولی در اینکه  این واقعه تاریخی موجب انسجام و وحدت ملی شده است، هیچ‌گونه جای تردید، شک و شبهه وجود ندارد.

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی بارها وفادای و گرایش عمیق خود به مکتب سرخ شهادت را اثبات کرده‌اند، گفت: ملت ایران در انتقال سنت‌های عاشورایی به نسل‌های جدید زحمات زیادی کشیده‌اند و همچنین بر این مرام خود پایبند هستند.

انتهای پیام
captcha