شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین + فیلم
کد خبر: 4076526
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین + فیلم

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد یکشنبه از شهادت «خالد منصور» عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوبی سرایا القدس در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در غزه خبر داد.

شهادت یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش ایکنا نقل از رادیو اذاعة القدس، گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد یکشنبه از شهادت «خالد منصور» عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوبی سرایا القدس (گروهان‌های قدس) در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح واقع در نوار غزه خبر داد.
پیش از این «عودِد باسیوک» رئیس ادامه عملیات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که از دیروز طی یک سری حملات هدفمند، عالی‌ترین فرماندهان نظامی جهاد اسلامی را در غزه از بین بردیم و عملیات برای یک روز دیگر نیز ادامه می‌یابد.

در ادامه ویدیویی از سخنرانی حماسی خالد منصور را در جمع رزمندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین مشاهده می‌کنید.

 

واکنش گروهان‌های قدس به شهادت فرمانده نظامی فلسطینی 

 
گروهان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از رزمندگان این جنبش و تنی چند از مردم بی‌گناه فلسطینی اعلام کرد که در اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی اردوگاه یبنا در رفح غزه تنی چند از رزمندگان به شهادت رسیدند که در رأس آن‌ها فرمانده مجاهد شهید خالد منصور ابوالراغب، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه جنوبی گروهان‌های القدس، زیاد احمد المدال و رأفت صالح شیخ العید، دو تن از رزمندگان این جنبش هستند.
همچنین در این تجاوز صهیونیستی پنج تن از شهروندان فلسطینی که یک کودک و سه نفر زن در بین آن‌هاست، به شهادت رسیدند.
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه تأکید کرد: خون این شهدا پایمال نخواهد شد و قبل از آنکه خون این شهدا خشک شود ما انتقام خود را با شلیک موشک‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواهیم گرفت و تلخی پشیمانی بابت آلوده‌شدن دست‌هایشان به ترور و قتل افراد بی‌گناه رابه آن‌ها خواهیم چشاند. چراکه خون شهید خالد منصور نبرد دفاع از قدس و مسجدالاقصی را که امروز با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست مواجه است، شعله‌ور خواهد کرد.
خورشید این روز که بر فلسطین می‌تابد شهادت، استقامت و عزم تسلیم‌ناپذیر ما را بر همگان عیان خواهد کرد.
شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین + فیلم
تصویری از فرماندهان نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که همه به شهادت رسیده‌اند. از راست خالد منصور، عرفات مرشد، بهاء ابوالعطاء و تیسیر الجعبری  
 

خالد منصور، فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین کیست


خالد منصور در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه متولد شده بود و در سال ۱۹۸۷ به جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیوست. وی طی سال‌های گذشته چندین بار از تلاش رژیم صهیونیستی برای ترورش نجات یافته بود.

هر سه فرمانده شهید جنبش جهاد اسلامی فلسطین

خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی پیش از این در واکنش به خبرهای منتشره درباره ترور «خالد منصور» فرمانده منطقه جنوبی جنبش جهاد اسلامی در شهر رفح گفته بود که این خبر هنوز تأیید نشده است.

البطش دشمن صهیونیستی را مسئول دور جدید درگیری‌ها برشمرد و گفت: ما با تلاش‌های مصر همراهی کردیم اما کابینه یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل سعی دارد با تشدید تنش‌ها دستاورد انتخاباتی کسب کند. ما با میانجیگری‌ها به صورت مثبت تعامل می‌کنم و در مقابل تجاوز راهی جز دفاع از ملت خود نداریم.
وی با بیان اینکه دشمن سعی بر ضربه زدن به جایگاه مردمی جنبش جهاد اسلامی و تضعیف توان آن دارد، تاکید کرد: این دور از درگیری وحدت کلمه گروه‌های فلسطینی را تجسم بخشید.
البطش افزود: گروهان‌های قدس بانک اهداف را در اختیار دارند و به دشمن اجازه نخواهیم داد جنایات بیشتری علیه ملت ما مرتکب شود. ما مطالباتی داریم که در صورت تحقق آن، این دور از درگیری‌ها خاتمه خواهد یافت و از جمله آن آزادی بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی است.

انتهای پیام
captcha