اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز دوره تخصصی قاریان در حرم علوی
کد خبر: 4077089
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز دوره تخصصی قاریان در حرم علوی

«آغاز دوره تخصصی قاریان در حرم علوی با حضور استاد کریم منصوری» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 18 مردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر با عناوین «عاشورا می‌آموزد که منفعل نباشیم/حسین ماند و محافظه‌کاران رفتند» و «ترتیل صفحه 508 قرآن/ نهرهای بهشتی+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 

تسنیم

صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «مراسم شام غریبان در حضور امام خامنه‌ای با مداحی محمود کریمی»، «روش برخورد امام حسین (ع) با خانواده و اقوام در شرایط نبرد»، «فیلم روضه‌خوانی محمود کریمی در منزل «حاج قاسم» در روز عاشورا» و «تجمع ضدّصهیونیستی، امروز در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز هشت خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «جزییات سفر سه میلیون تومانیِ عراق» می خوانیم:  حمیدرضا محمدی ـ مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات ـ درباره جزئیات سفر ارزان عراق، گفت: با توجه به تاکیدهای رییس‌جمهور درباره ارزان‌سازی و آسان‌سازی سفرهای عتبات عالیات برای همه اقشار جامعه، از طریق دفاتر خدمات زیارتی برنامه‌ریزی شد تا سفرهای ارزان‌قیمت زمینی با ارائه خدماتی آبرومندانه اجرا شود، قیمت این سفرها به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد. او با اشاره به قیمت‌های غیرقابل کنترل و در حال افزایش بلیت هواپیما در مسیر عراق، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد هزینه سفرهای هوایی به بلیت هواپیما اختصاص دارد و متاسفانه قیمت آن هر روز در حال افزایش است، برای همین طرح سفرهای ارزان به صورت زمینی و با اتوبوس اجرا می‌شود. اگر تدبیری از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت گیرد می‌توان در سفرهای هوایی عتبات عراق نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت بلیت تهران ـ نجف شش میلیون تومان است.
 
محمدی درباره سطح کیفیت خدمات طرح سفر ارزان‌قیمت عتبات توضیح داد: در این سفرها از هتل‌های درجه «ج» [مشابه درجه سه] استفاده شده است که به مراتب در فاصله دورتری از حرم‌ها قرار دارند. همچنین برنامه غذایی در این مدل از کاروان‌ها متفاوت است، مثلا اگر در کاروان‌های دیگر دو وعده غذایی کباب در نظر گرفته شود، در سفرهای ارزان، وعده‌های غذاها بیشتر خورشتی خواهد بود. طبیعتاً تلاش شده است خدمات به گونه‌ای باشد که هزینه سفر در این طرح کاهش پیدا کند، با این حال تاکنون سفرهایی که با این قیمت اجرا شده بازخورد خوبی داشته است و مسافران و زائران راضی بوده‌اند. در این طرح از هتل‌هایی استفاده شده است که به نسبت قیمت پایین‌تری، در حدود چهار پنج دلار برای هر شب، دارند.سازمان حج و زیارت درصدد است نرخ این سفرها را با استفاده از خدمات حسینیه‌ها برای افرادی که این شکل از سفرها در سلیقه‌شان است و شاید به صورت هیأتی سفر کنند، بیشتر کاهش دهد. تمام تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که سفرهای عتبات عالیات و قیمت آن برای هر نوع قشر، سلیقه و درخواستی متناسب باشد.
هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دلایل عام اباحه اجمالی تصرف زیست فناورانه بررسی شد»، «مراسم شام غریبان حسینی - اهواز»، «ویدئو / شام غریبان سقاخانه در خیابان طالقانی اهواز»، «ویدئو / شام غریبان در خیابان‌های تهران»، «ویدئو / شام غریبان در هیأت فهادان یزد»، «مراسم شام غریبان حسینی در تهران» و «خیمه‌سوزان عصر عاشورا - میدان امام حسین (ع)» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هفت خبر با عنوان عناوین «قصابان کربلا در شب عاشورا چه می‌کنند؟ + فیلم»، «آموزش وظیفه ذاتی ستاد امر به معروف است»، «تهیه‌کننده‌ نماهنگ «نسل عاشورایی»: هدف ما احیای نوحه‌های سنتی بود»، ««ساقی سرمست»؛ عرض ارادت مرحوم استاد محمدعلی کریم‌خانی به سیدالشهدا(ع)»، «لبیک یا عباس؛ سقای کربلا دیگر تنها نمی‌ماند + فیلم»، «راه‌بندان عاشقان؛ کربلا مملو از زائران شد + فیلم» و «غالی‌گری بزرگترین منکر در شعر آئینی است/ اصیل بودن کمتر از یک درصد شعرهای آئینی» منتشر کرده است. 

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری بال عنوان «آغاز دوره تخصصی قاریان در حرم علوی با حضور استاد کریم منصوری» می‌خوانیم: واحد آموزش قرآن دارالقرآن الکریم آستان مقدس علوی، دوره تخصصی آموزش و تربیت قاریان قرآن را به شکل حضوری و آنلاین با حضور قاریان داخلی و خارجی آغاز کرد.این دوره با حضور قاری و مؤذن حرم مطهر علوی، استاد کریم منصوری برگزار شد. کریم منصوری قاری و حافظ قرآن کریم او از سال ۱۳۶۷ شمسی، در مسابقات داخلی قرآن کریم شرکت کرده و از سال ۱۳۶۹ شمسی در مسابقات بین‌المللی، مقام‌های برتر را در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم به دست آورده است. کریم منصوری در ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ شمسی، نشان رسمی فرهنگ و هنر را از رئیس جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. او همچنین از سوی یازدهمین دوره انتخاب و معرفی خادمان قرآن کریم، به دلیل «خدمات ۲۵ ساله در تلاوت زیبای قرآن، تدریس و اداره جلسات و شرکت در مجامع و مجالس بین‌المللی و نیز کسب مقام‌های متعدد کشوری و بین‌المللی»، نشان خادم قرآن کریم را در سال ۱۳۸۳ شمسی دریافت کرد.
 
«معاویه به یزید در خصوص اتفاقات پس از مرگش چه توصیه هایی کرد؟» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، سه خبر با عناوین « ضرورت جلوگیری از تغییر در ساختار اصلی نمایش تعزیه/ورود موسیقی الکترونیکی هنر شبیه‌خوانی را نابود می‌کند»، «ضرورت ورود قوه قضاییه به پرونده‌های سرقت ادبی/نویسندگان باید به حقوق خود آشنایی داشته باشند» و «یازدهمین روز از ماه محرم و دل‌های سوخته اسرای کربلا/دعا و استغفار ۲ عمل مورد تاکید «سیدالشهداء (ع)» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز پنج خبر با عناوین «برگزاری مراسم محرم در برخی از کشورها»، «تشییع نخل سیاه پوش در روز یازدهم محرم در دامغان»، «بهشت؛ هدیه بندگانی که برای اهل بیت(ع) اشک می‌ریزند»، «دعوت امام حسین(ع) بر تحمل مصائب سخت واقعه کربلا» و «ابراز ارادت مردم به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در شام‌ غریبان + تصاویر و فیلم» منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha