مشکلی در پرداخت تسهیلات صنايع دستی به متقاضیان ملایری وجود ندارد
کد خبر: 4077861
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲

مشکلی در پرداخت تسهیلات صنايع دستی به متقاضیان ملایری وجود ندارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: برای پرداخت تسهیلات صنايع دستی به متقاضیان مشکلی نداریم.

نشست خبری اداره میراث فرهنگی ملایربه گزارش ایکنا از همدان، نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز ۲۲ مردادماه در محل مجتمع پذیرایی الماس با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان و شهرستان ملایر برگزار شد. در این رویداد اصحاب رسانه از دستکند زیر زمینی سامن از این مجموعه بازدید کردند. 

در این نشست علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی اظهار کرد: موضوع دستکندها یکی از ظرفیت‌ها و اولویت‌های ماست، بحث شناسایی قسمت‌های جدید، استحکام بخشی و نورپردازی و ساخت ورودی و خروجی پروژه به اتمام رسیده است و از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در بخش گردشگری است که باعث ماندگاری مسافران و رشد اقتصادی حوزه گردشگری خواهد شد. 

وی در خصوص یخدان میرفتاح گفت:  تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است، امسال هم از طریق ملی و استانی دنبال دریافت اعتبار و احیای طاق یخدان هستیم. 

مالمیر افزود: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات لازم در چند محور و در خصوص دستکندها و بافت‌ها و مناطق نمونه، محورهای گردشگری و یک مورد هم ایجاد نمایشگاه عرضه دائمی صنایع دستی را درخواست کرده‌ایم. 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص افزایش زیر ساخت‌های اقامتی گفت: ما در کل استان آماده هر گونه حمایت چه در بحث کارشناسی و چه در بحث پرداخت تسهیلات هستیم. 

وی گفت: در خصوص رویدادهای مرتبط با برندهای شهر جهانی، زمانی که برند شهر جهانی مبلمان منبت دریافت شد موضوع منبت در حوزه صنایع دستی به یک دغدغه شهرستانی تبدیل شد زمانی که ۲۰ هزار ثانیه تبلیغات تلویزیونی از شبکه سراسری پخش شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی همدان افزود: ملایر بسیار شناخته شد و بی شک  ملایر موفق ترین برند شهرهای جهانی در کشور است. در خصوص تسهیلات صنایع دستی ما مشکلی در پرداخت تسهیلات نداریم متقاضیان واجد شرایط صنایع دستی امروز هم می‌توانند درخواست خود را آماده و مراحل اداری کار آغاز شود. 

وی با اشاره به جشنواره شیره‌پزی مانیزان گفت: شیره پزی مانیزان پس از وقفه‌ای که به علت کرونا پیش آمد امسال برگزار خواهد شد و علاقمند هستیم جشنواره گسترده‌تر شود و زمان جشنواره از یک روز به چند روز افزایش یابد که این امر نیازمند مشارکت جامعه محلی چه روستای مانیزان وچه اهالی دره جوزان است. 

در ادامه ابراهیم جلیلی رئیس اداره ملایر بیان کرد: تملک خانه منصوری توسط شهرداری در حال انجام است و بر سر قیمت با وراث به توافق رسیده‌اند همچنین در خصوص حمام مظاهری منتظر تاییدیه ثبت وزارتخانه هستیم که در صورت موافقت و  امکان هزینه کرد و مرمت بنا وجود دارد. 

انتهای پیام
captcha