مطالبه‌گری مشکلات عمومی جامعه از سوی ائمه جمعه
کد خبر: 4078156
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

مطالبه‌گری مشکلات عمومی جامعه از سوی ائمه جمعه

امام‌جمعه دهدشت گفت: یکی از مهم‌ترین توقعاتی که مردم از ائمه جمعه دارند، مطالبه‌گری مشکلات عمومی در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام‌جمعه دهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، با اشاره به مطالبه‌گری نهاد امامت جمعه، اظهار کرد: نهاد امامت جمعه دهدشت رسالت خود می‌داند که برای حل مشکلات مردم فضا را فراهم و پیگیری کند و مطالبه‌گری معقول و قابل قبولی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه‌گری‌های صورت گرفته و به نتیجه رسیده، رفع مشکل راه‌های روستایی در بخش‌های مختلف است. زیرا بسیاری از روستاهای دهدشت فاقد راه و پل ارتباطی بودند و همین مهم باعث شده بود تا شرایط سختی برای زندگی در این مناطق برای مردم ایجاد شود.

امام‌جمعه دهدشت بیان کرد: پیگیری در این حوزه موجب شد تا اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی در روستاهای این منطقه اختصاص پیدا کند. همچنین تدوام این پیگیری موجب شد تا قول مساعد برای آسفالت تمامی راه‌های روستایی این منطقه نیز داده شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به مشکلات زیست محیطی و پسماند در این منطقه، تصریح کرد: تولید روزانه 80 تن پسماند در دهدشت و رهاسازی آنها در سطح منطقه، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود. با مطالبه‌گری صورت گرفته؛ شرکت نفت گچساران برای رفع مشکل وارد عمل شد و کارهای اصولی و عفونی سایت زباله انجام و بسیاری از مشکلات زیست محیطی منطقه رفع شده است.

وی ابراز کرد: یکی از مطالبات جدی در خطبه‌های نماز جمعه سد آبریز است که بر روی رودخانه آبریز قرار می‌گیرد و قریب به 35 تا 40 هزار هکتار از زمین‌های منطقه با ساخت سد مشروب می‌شوند.پیگیری و مطالبات صورت گرفته در این بخش منجر شد تا رئیس مجلس در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه‌وبویراحمد از این پروژه بازدید کند. طرح مطالعاتی این پروژه انجام و مجوزهای زیست محیطی و گردشگری آن صادر شده است.

امام‌جمعه دهدشت افزود: اجرای این پروژه موجب کاهش بخشی از مشکلات بیکاری منطقه، افزایش درآمدزایی و رونق کسب و کار، ایجاد منطقه گردشگری خاص در کشور و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به شهر کهنه بلادشاپور، یادآور شد: قدمت این شهر به 600 سال پیش برمی‌گردد اما به دست فراموشی سپره شده است با مطالبه‌گری صورت گرفته از طریق مسئولان استانی و کشوری، اعتبار بسیار خوبی از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای رفع مشکلات آن، زیرسازی و... به آن اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha