تحویل بیش از ۲ هزار خانه محروم در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4080042
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

تحویل بیش از ۲ هزار خانه محروم در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سه هزار واحد مسکن محرومان در استان از سال گذشته تاکنون ساخته شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و به محرومان فاقد مسکن تحویل داده شده است.

خانه محروم، بنیاد مسکن، آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان، حجت‌الله سروری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، امروز، ۳۱ مردادماه با بیان اینکه سه هزار واحد مسکن محرومان در استان از سال گذشته تاکنون ساخته شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و به محرومان فاقد مسکن تحویل داده شده است.

وی افزود: از مجموع سهمیه استان آذربایجان شرقی برای احداث مسکن محرومان ۲ هزار و ۹۰۶ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های معرفی شده‌اند.

سروری با بیان اینکه تاکنون قرارداد احداث ۲ هزار و ۹۰۰ واحد با بانک‌ها بسته شده است اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در مرحله اتمام سقف بوده و عملیات اجرای فونداسیون ۲ هزار و ۶۷۰ واحد و اسکلت بندی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۹۶۰ واحد مسکن محرومان در استان نیمه کاره بوده و عملیات تکمیل آن‌ها در حال اجرا است گفت: برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۹ میلیارد تومان بلاعوض برای اجرای این طرح در استان پرداخت شده است و از مجموع سهمیه مسکن محرومان استان، یک هزار و ۲۰۰ واحد به اعضای کمیته امداد، ۶۰۰ واحد به اعضای بهزیستی و بقیه واحد‌ها نیز به محرومان فاقد مسکن تعلق گرفته است.

سروری با اشاره به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان گفت: این طرح از سال ۸۴ آغاز شده و از مجموع ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی آذربایجان شرقی تاکنون ۱۵۱ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۴۹ درصد از مسکن روستایی استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: برنامه این بنیاد تا سال ۱۴۱۰ در این حوزه، بازسازی و بهسازی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و به نوعی مقاوم سازی تمام واحد‌های کم دوام استان است.

سروری ادامه داد: مقرر شده بود تا میزان تسهیلات نوسازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و این طرح هنوز در سازمان برنامه و بودجه مصوب نشده و این موضوع موجب بروز مشکل در نوسازی مسکن روستایی شده است.

انتهای پیام
captcha