وقت‌کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال مقابل ایران است
کد خبر: 4080865
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

وقت‌کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال مقابل ایران است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وقت‌کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال در مواجه با ایران است، گفت: آمریکا با تعلل و وقت‌کشی از پاسخ به ایران طفره رفته درحالیکه نماینده اتحاد اروپا گفته ایران پیشنهادات خوبی ارائه کرده است.

وقت کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال آنان در مقابل ایران استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، چهارم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: دولت مستکبر آمریکا تلاش می‌کند با فضاسازی توسط مرعوبان و‌ دلدادگان داخلی غرب، دولت جمهوری اسلامی ایران را به کوتاه آمدن مجبور سازد.

وی تصریح کرد: وقت‌کشی آمریکا در بحث مذاکرات هسته‌ای نشان از استیصالش در مواجه با ایران است چرا که پس از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و مذاکره‌کنندگان غربی و پیشنهادات نهایی ایران به اروپا و آمریکا، اکنون و تا زمان تحریر نهایی آمریکا در طول ۱۰ روز با تعلل برخورد کرده است در حالیکه شخص نماینده اتحادیه اروپا تأکید کرده که ایران پیشنهاد‌های خوبی داده است.

آل‌هاشم ادامه داد: رئیس‌جمهور بار‌ها تأکید کرده است که هرگز از منافع و حق مسلم کشورمان کوتاه نخواهیم آمد.

امام‌جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه هفته دولت، هفته قدردانی از دولتمردان است که در راه خدمت به مردم قدم برداشته‌اند گفت: شهید باهنر و رجایی تا ابد نامشان خواهد ماند، زیرا با ایمان و استقامت و عمل صالح استوار ایستادند و با شهادت خود در ذهن و جان مردم خواهند ماند.

وی با تجلیل از زحمات مسئولان ادارات برای برپایی میز ادارات به مناسبت هفته دولت، گفت: یاد شهدای عزیز رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از مردم استان، از همه خادمان دولت خدا قوت می‌گویم.

وی خطاب به وزیر بهداشت که امروز در نماز جمعه تبریز شرکت کرده بود گفت: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم که در ۱۲ ماه، ۳۱ سفر استانی داشته و تصویب چهار هزار و ۵۰۰ طرح، ۳۷۶ سفر توسط وزرا، از کار‌های این دولت مردمی است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستیم و از دولتمردان درخواست رسیدگی داریم، ولی فقط به یک‌حوزه مثل بهداشت و درمان نگاه کنید و ببینید که آغاز واکسیناسیون عمومی، واردات ۱۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون‌ دُز واکسن داخلی و آماده‌سازی زمینه صادرات واکسن ایرانی، تزریق ۶۷ میلیون نفر از دُز اول واکسن ۵۶ میلیون دُز دوم و ۲۸ میلیون نفر از خدمات این دولت در این ۱۲ ماه است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به واکسیناسیون ۲.۵ میلیون نفر اتباع خارجی، افزایش داروخانه بیماران کرونا از ۱۰۰ داروخانه به ۳۰۰ داروخانه ادامه داد: بیمه رایگان، پوشش بیمه ناباروری، اجراسازی نسخه‌نویسی الکترونیکی، اصلاح تعرفه خدمات پرستاری به عنوان مطالبه ۱۴ ساله، تصویب افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی، اصلاح نظام یارانه دارو در طرح دارویار، پوشش حمایتی بیمه‌ای ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه از جمله بخشی از اقدامات یک وزارت‌خانه دولت سیزدهم است.

وی در ادامه اظهار کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید اصلاح شود و راهکار رسیدن به عدالت، ترویج افکار مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم است و نمی‌توان آن را با دادگاه و امثال آن علاج کرد، باید تلاش کرد تا فرهنگ جامعه را در مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم اصلاح کرد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: با یک حرکت کوچک و فضاسازی دشمن نگوییم که دینداران کم شده‌اند آیا سالانه حضور ۲۵ میلیون مسافر در مشهد مقدس، ۱۵ میلیون سفر به جمکران و یا سفر عاشقانه میلیونی مردم به کربلا و نجف و اربعین حکایت از دینداری مردم نیست؟ انسان باید نسل جدید را خوب تربیت کند و پرچم اسلام را در دست بگیرد.

وی در پایان افزود: در دوره لیبرال دموکراسی جهان، مردم ایران به پرچم اسلام رأی داد و این علامت رشد دینداری در جامعه است از این‌رو نباید مأیوس شویم.

انتهای پیام
captcha