مسلمانان در مقابل توهین به مقدسات اسلام سکوت نکنند
کد خبر: 4080877
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

مسلمانان در مقابل توهین به مقدسات اسلام سکوت نکنند

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید در برابر توهین به مقدسات سکوت کنند، گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که غیرت دینی مسلمانان را از بین ببرند.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، چهارم شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج با گرامیداشت هفته دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید در کشور اعتمادسازی شود و مهم‌ترین ماموریت دولت سیزدهم همین امر است و تمام برنامه‌های دولت باید به این توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب معطوف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در این شرایط اجتماعی و سیاسی تدبیر داشت و راهکاری که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند مبنی براینکه حرف و عمل مسئولان یکی باشد مورد توجه قرار گیرد، افزود: بنابر فرمایش رهبرمعظم انقلاب اگر وعده داده شد و عمل نشد اعتماد مردم سلب می‌شود بنابراین دولت سیزدهم باید به جد دراین زمینه مراقبت کند.

امام جمعه کرج بیان کرد: در مسیر فعالیت دولت سیزدهم خرابی‌های به دلیل نقص در عملکردهای گذشته وجود دارد لذا بهترین کار آن است که با مردم صادقانه صحبت کرد چون کتمان اشتباه از پذیرش اشتباه آسیب بیشتری می‌زند.

حسینی‌همدانی، خطاب به سیاستمداران و دیپلماسی کشور در بحث مذاکرات گفت: در این مسیر به عزت و استقلال کشور توجه شود امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا، مقاومت 40 ساله ملت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که این مهم نباید به دست فراموشی سپرده شود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: دشمنان این روزها در وضعیت سختی به سرمی‌برند نباید فرصت جدیدی برای تجدید قوا به آنها داد؛ ما را با برجام دچار خسارت کردند. هنوز سوال برای ما مبهم است که آیا سپاه از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده است یا خیر؛ اگر خارج نشده چگونه می‌توان انتقام سخت از کسانی که سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند را گرفت؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: هرگز از دشمن چیزی جز دشمنی متصور نیست؛ قطعا پاسخی که دیروز آمریکا فرستاد با دقت خواهید خواند و جواب او را خواهید داد؛ البته خواسته قطعی مردم از تیم مذاکره کننده آن است که دستگاه دیپلماسی به هیچ وجه در خصوص منافع ملی و نظارت رهبر معظم انقلاب کوتاه نیایند.

این مسئول در ادامه با تاکید براینکه مسلمانان نباید در برابر توهین به مقدسات سکوت کنند، گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که غیرت دینی مسلمانان را از بین ببرند و با دین‌زدایی باورهای دینی را نشانه روند، موفقیت آنان زمانی محقق می‌شود که مسلمانان نسبت به توهین در برابر مقدسات ساکت باشند.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز به دنبال آن هستند حساسیت‌ها را نسبت به برخی از مسائل از بین ببرند و حق را گم کنند که باید دراین زمینه حق را شناخت.‌

این مسئول با اشاره به فرارسیدن اول صفر و ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام گفت: بخش مهمی از نهضت عاشورا به ورود کاروان اهل بیت به شام گره خورده است و حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) با صلابت دراین مسیر گام برداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) فرمود که ما با اراده خود به این سرزمین بلا آمدیم و خود ما خواستیم که امام حسین(ع) برای دین خدا قربانی شود، گفت: امام حسین(ع) برای برقراری احکام خدا از قبیل امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و هراندازه از این مهم دور شویم از راه حسین(ع) و اهدافش دور خواهیم شد.

 

انتهای پیام
captcha