عملکرد مسئولان زمانی قابل قبول است که مبتنی بر مسیر ترسیمی رهبری باشد
کد خبر: 4080891
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

عملکرد مسئولان زمانی قابل قبول است که مبتنی بر مسیر ترسیمی رهبری باشد

امام جمعه ملایر  بیان کرد: مسئولان و دولتمردان در صورتی در نزد ملت مقبولند و نمره قبولی کسب می‌کنند که در مسیر و راهی که رهبری ترسیم کرده گام بردارند.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر امروز چهارم شهریور ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار کرد: در جمهوری اسلامی هم مردم و هم مسئولان باید این نظام را نعمت بدانند پس اگر از این نعمت در راه معصیت استفاده کنیم، بی‌انصافی است.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی چگونه فکر کردن و در چه زمینه‌ای فکر کردن را به افراد تحمیل می‌کند، به هفته دولت اشاره کرد و گفت: انسان های پاک دست و چشم پاک در نظام جمهوری اسلامی فراوان‌اند اما چون برای خدا و خلق خدا کار می‌کنند بی تبلیغات و بی سر و صدا هستند و به دنبال خودنمایی و ریاکاری نیستند بلکه شاکر خداوند بوده که در این موقعیتی که دارند خدمت می‌کنند.

امام جمعه ملایر به تعبیر حاج قاسم سلیمانی که فرمود «باید یاد بگیریم که دیده نشویم چون آن کسی که باید ببیند به خوبی می‎بیند» اشاره کرد و افزود: زحمت انسان‌های بزرگ را خدا نمی‌گذارد ضایع شود.

وی با اشاره به آیات قرآن که خداوند همه چیز را می‌بیند، تصریح کرد: به تعبیر شهید رجایی هر مسئولی در قبال همه مردم مسئولیت دارد، اگر مسئولی خطایی کند در قبال همه مردم باید در روز قیامت جواب پس بدهد و این برگرفته از اعتقادات ما است.

برقراری به هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 و نامگذاری این روز به عنوان روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: ما از تروریست‌ها خیلی ضربه خوردیم و امروز منادیان مبارزه با تروریسم خودشان منادیان این ترور در کشور ما بودند و دستشان آلوده به خون‌های بیگاه فرزندان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه گناه شهیدان رجایی و باهنر که خود از پابرهنگان این ملت بودند چه بود که آنها را به شهادت رساندند؟ گفت: آیا جرمشان جز خدمت به مردم بود.

برقراری با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان بر طبل تو خالی مبارزه با تروریسم می‌کوبد در حالی که خود از بانیان تروریسم بوده و در منطقه و دنیا تروریست پرور هستند، افزود: آمریکا رسما اعلام کرد که داعش را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: ملت ایران با این ترورها شکست نخورده و همچنان با همان روحیه انقلابی و ایثار راهش را ادامه می‌دهد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان در صورتی در نزد ملت مقبولند و نمره قبولی کسب می‌کنند که در مسیر و راهی که رهبری ترسیم کرده گام بردارند، افزود: رهبری در ابتدای کار دولت سیزدهم برخی مطالبات و اولویت‌های کشور را برای دولتمردان عنوان کردند.

وی اضافه کرد: توجه به ارزش‌های انقلاب، تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، برنامه ریزی برای هر اقدام، مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای از تاکیدات رهبری به دولتمردان بود و مبارزه با کرونا، حل اساسی و ریشه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی، بازسازی انقلاب، عدالت ورزی، فساد ستیزی، احیای اعتماد و امید مردم، ایجاد تحول در قوه مجریه، سیاست خارجی و مسئله فرهنگ و رسانه از دیگر مطالبات ایشان بود.

برقراری یادآور شد: بسیاری از عملکردهای دولت سیزدهم مثبت بوده اما در برخی موارد با نقطه مطلوب فاصله داشته که امیدواریم در دومین سال کار دولت این فاصله ها کم شود.

وی یادآور شد: طبق نوید معاون اول رئیس جمهور سه بسته مقابله با نوسانات اقتصادی، اشتغال زایی و مبارزه با فقر و بی عدالتی را ارائه کردند که امیدواریم دولت در این برنامه‌های اعلام شده موفق عمل کند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسئله سیاست خارجی هم مهم است به مسئله برجام و مذاکرات گریزی زد و افزود: مذاکرات باید به نفع ملت ایران باشد و ملت ایران هیچ وقت زیر بار خواسته‌ها و تحمیل‌های آمریکا نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه آمریکا وقت کشی می‌کند و این نشانه سر درگمی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است، افزود: ایران اسلامی راه خود را برای جهش تولید پیدا کرده و می‌تواند برای برون رفت از مشکلات اقتصادی هم داخل را تقویت کرد و هم تحریم‌ها را خنثی و ارتباط با شرق دنیا را در نظر گرفت که این دیپلماسی قوی شروع شده است.

برقراری همچنین بر برخورد جدی با مفسدان در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: اینها باید از بدنه نظام جدا شوند چرا که به مردم و انقلاب جفا کرده‌اند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در خصوص تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان هنوز آماری اعلام نشده و بررسی صورت نگرفته است پس ضروری است که قوه قضائیه با آمارهای دروغین برخورد کند.

برقراری اعلام این آمارها را جفا در حق نظام و ملت دانست و ابراز کرد: باید مراقب باشیم با اخبار دروغین ما را نسبت به اصل نظام بدبین نکنند.

وی همچنین با اشاره به شروع سال تحصیلی بر کمک خیرین به دانش آموزان نیازمند تاکید کرد و گفت: بسیاری از این دانش آموزان به خاطر نداشتن لوازم التحریر و مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند که خوشبختانه کمیته امداد نیز با یاری خیرین  پشتوانه خوبی برای خانواده‌های نیازمند است.

 

انتهای پیام
captcha